Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 30 квітня 2020 р.

30.04  четвер
Природознавство
Тема. Харчування. Раціон здорового харчування

Актуалізація опорних знань.
  • Перевірка домашнього завдання
Який розділ ми почали вивчати? ( Людина та її організм)
З якою темою знайомилися минулого уроку?( Травна система)
Для чого людині потрібні поживні речовини?( Для того щоб людина могла жити, працювати, щоб ріс і розвивався організм).
Погляньте на схему, назви яких органів травлення бракує?
Харчування. Дослідницький практикум “Раціон здорового харчування”


Який висновок ми зробили вивчивши тему « Травна система»?

( Їжа подрібнюється і перетравлюється в організмі в травній системі. Під час травлення їжа перетворюється на поживні речовини)

Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему « Харчування» , але урок у нас буде незвичайний, який має назву – Дослідницький практикум « Раціон здорового харчування». На нашому уроці ви дізнаєтесь багато нового   про правильне і здорове харчування, про те які продукти слід вживати аби добре рости розвиватися і бути здоровим, також ми дізнаємось чому деякі продукти не слід вживати, та практично   будемо виконувати цікаві та різноманітні завдання.
 Вивчення нового матеріалу
  • Розповідь вчителя
Розпочати урок я хочу такими словами
Людині потрібно їсти
Щоб встати і щоб сісти.
Щоб стрибати, перекидатися,
Пісні співати, дружити, сміятися,
Щоб рости і розвиватися
І при цьому не хворіти,
Потрібно правильно харчуватися
З юних років вміти!!!
Люди вживають різні продукти. Всі вони поділяються на продукти рослинного і тваринного походження. Які продукти даних видів вам відомі?

Харчування людини вважається повноцінним, коли в організм з їжею регулярно надходять усі необхідні поживні речовини: Білки, жири, вуглеводи, вітаміни. Що ж це за речовини?
Білки – основа всіх клітин , це речовини, які вважають основним «будівельним матеріалом» для тіла людини. Особливо потрібні білки дітям, бо їх організм росте і розвивається, тому вони повинні обов’язково надходити з їжею.
Жири – мають найбільшу енергетичну силу, вони потрібні для кращого засвоєння білків, але вживати їх багато не можна бо це може викликати захворювання організму. Не забувайте, що жир має властивість відкладатися про запас!
Вуглеводи – основне джерело енергії організму людини, вони створюють відчуття ситості, легко засвоюються організмом. Їх у раціоні харчування має бути в 2 – 3 рази більше ніж білків і жирів.
Вітаміни – необхідні для збереження і зміцнення здоров′я. Вітаміни містяться в продуктах в незначній кількості, їх багато в овочах і фруктах.
  • Піраміда харчування.
Давайте поглянемо на піраміду раціонального харчування.
Які продукти ви бачите на нижньому ярусі піраміді? Чому їх найбільше? ( бо це вуглеводи, їх треба вживати найбільше, вони легко засвоюються і дають нам енергію). Що розташоване вище? ( фрукти і овочі які постійно треба вживати у своєму харчуванні). Що на третьому місці розташоване? ( м’ясо, ковбаса, сир, яйця-білки). Що на верху піраміди? ( жири) Як ви вважаєте, чому вони зверху піраміди? ( їх вживають не багато порівняно з іншими продуктами)
  • Складання денного меню школяра.
І так, ви зрозуміли, що харчування потрібне людям щоб повноцінно жити, розвиватися, працювати, виконувати роботу. А ще важливим аспектом є різноманітність харчування. І зараз я пропоную вам побувати у ролі кухарів і спробувати скласти денне меню школяра.


Закріплення вивченого матеріалу.
Ось і підійшов до кінця наш  урок-практикум. Зараз я хочу перевірити, що ви дізнались нове, що ви можливо знали, що для вас сьогодні стало відкриттям, а що ви зрозуміли найголовніше.
Перед вами запитання прочитайте їх уважно і у пустому квадратику поставте відповідну позначку.
+   це я знаю
–   цього я не знав
!   саме головне
це для мене нове
Їжа дає енергію, силу, розвиток.
Здоров’я людини залежить від харчування.
Правильне харчування це вживання білків, жирів, вуглеводів, вітамінів у   відповідній кількості.
Переїдання шкідливе для організму.
Останній прийом їжі за 2 години до сну.
Дотримуйся гігієни харчування-мий руки перед їжею, не розмовляй за столом.

30.04 Основи здоров я

Тема. Профілактика емоційного перенапруження
  Притча
Одного чоловіка якось запитали:
- Що тобі потрібно, щоб бути повністю щасливим?
Може мішок золота?
- Ні, без цього я можу обійтися.
Може багатоповерховий палац?
- І це мені не потрібно.
Може, дорогоцінне каміння та прикраси?
- У мене їх не було, і я чудово без них обходився.
- Смачна їжа?
- Після важкої праці і черствий окраєць здається смачним.
- То що ж тобі потрібно для щастя?
- Те, — відповідає, — що не можуть замінити ні гроші, ні палаци, ні коштовності.
- Що ж це?
- Як ви думаєте, що відповів чоловік?
Люди кажуть, головне — це здоров'я, а інше все буде.

   -  Сьогодні ми продовжимо говорити про емоції, про те, як вони пов'язані зі здоров'ям людини, ознайомимося з поняттям «втома» і «перевтома», з ознаками надмірного стресу, навчимось розрізняти активний і пасивний відпочинок.
Як ви думаєте, для чого ми будемо дізнаватись про все це? (Щоб запобігти перенапруженню і стресу).

Вивчення нового матеріалу
 П'ять разів на тиждень кожен ізвас ходить до школи. Ще ви відвідуєте різні гуртки та секції. Вдома допомагаєте батькам по господарству, виконуєте домашнє завдання, тобто живете у напруженому ритмі, у постійному русі. Таке життя вимагає постійного відпочинку. І найголовнішою ознакою такого відпочинку є сон. Що ж таке сон? Сон — це періодичний стан, під час якого вимикається свідомість і знижується активність життєвих функцій. Поміркуйте і скажіть, які ж умови міцного сну?

Умови міцного сну:
●провітрити кімнату;
●не їсти перед сном;
●не дивитись телевізор;
●не читати «страшні» книжки;
●лягати у зручне ліжко;
●спати не менше 8 год.
Якщо будете допізна дивитись телевізор чи грати в комп'ютерні ігри, це може призвести до перевтоми. У такому випадку кажуть: «У мене стрес!».
Ознаки втоми:
●постійно хочеться спати;
●послабився інтерес до навчання;
●погіршилися оцінки;
●часто болить голова, живіт, спина, виникає біль у м'язах;
Стрес надзвичайно небезпечний для здоров'я. Діти починають частіше хворіти. Сильний та тривалий стрес може спричинити захворювання серця або шлунка.
Робота з підручником
Читання статей «Втома і здоров'я», «Який відпочинок найкращий».
Учитель. Назвіть ознаки втоми, перевтоми.
Робота з прислів’ями
Учитель. Спробуємо відновити прислів’я:
Без здоров'я
Наше здоров'я
Здоров’я маємо —
не дбаємо,
а втративши, плачемо.
нема щастя.
у наших руках.
(Без здоров'я нема щастя.
Наше здоров'я у наших руках.
Здоров'я маємо — не дбаємо, а втративши, плачемо).

 Підсумок уроку
 Пригадайте, що сприятиме зміцненню вашого здоров’я.
Словниковий диктант
1. Світить, зігріває вас, дає життя всьому на землі. (Сонце.)
2. Свіже, чисте і прозоре, без нього не прожити і 5 хв. (Повітря.)
3. Чиста, потрібна кожному, змиває бруд. (Вода.)
4. Вона розвиває м'язи, силу, додає енергії. (Фізкультура.)
5. Він необхідний для відновлення сил. Для дитини потрібен тривати 8-9 год. (Сон.)


 30.04  Образотворче мистецтво
-           Уявіть, що нікому в нашій школі нічого невідомо про виставу, яку ми поставили. Ми чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти? Так, худож­ник! Сьогодні ми дізнаємося більше про ще одну складову роботи художника у театрі.

Театральні афіші мають давню історію. Ще в Давній Греції та Римі глашатай скликав публіку на сценічні ігри. Афіші з’явилися у Греції приблизно в IV столітті до н.е., у Римі — в I столітті до н. е. Афіші у давнину були двох видів: намальованими й написаними. Намальовані афіші вставляли в рами і вивішували поруч із дверима театру.
Що ж таке афіша? Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?
Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, кон­церт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.
Якщо на афіші ми намалюємо тільки зображення (наприклад, головних дійових осіб вистави), глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують. Але він не знатиме час початку вистави.
Тому обов’язково кожна театральна афіша містить не тільки зображення, а й текст. Художник вирішує, якими літерами зробити напис та де його розташувати. (Учитель демонструє наочність.)




 


Існує багато шрифтів, але не кожен з них може стати в пригоді для афіші.
Бесіда
▼ До якої вистави ви створюватимете театральну афішу?
▼ Що буде головним у вашій афіші?
▼ Який шрифт ви доберете? Чому?
▼ Які кольори переважатимуть на афіші? Чому?

Творче завдання
Виконайте ескіз афіші до однієї з театральних казок: «Колобок», «Дюймовочка», «Троє поросят» та ін.
Творче завдання
Уявіть себе художниками, які створюють афіші для вистави. Для постановки вистави за казкою, до якої ви створювали декора­ції, бутафорію, театральні костюми та ляльок, зробіть театральну афішу.
  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку (роз­глянути вдома власні роботи; обрати ту, яка подобається найбіль­ше; принести на наступний урок альбоми, аркуші кольорового паперу, клей ПВА, ножиці, кольорові вирізки із поліграфічної продукції — журналів).
3. Проголошення уроку завершеним.


Немає коментарів:

Дописати коментар