Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

понеділок, 4 травня 2020 р.

Дистанційне навчання 04.05

04.05 Літературне читання

Тема. Все так цікаво навкруги. ДмитроЧередниченко  «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»
— Сьогодні ми познайомимося із таким допитливим хлопчиком. Допо­може нам у цьому відомий український письменник і перекладач Дмитро Ва­сильович Чередниченко.
 1. Опрацювання статті про Дмитра Чередниченка
Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання статті учнями
— Чим приваблюють читачів твори Дмитра Чередниченка?
2. Опрацювання оповідання Дмитра Чередниченка «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»  

1) Читання оповідання  
— Хто є головними героями оповідання?
— Який настрій викликало у вас це оповідання?
холоші
погуцикав
застукаємо
шугає
телевежа
метикують
кувалдочка

— Яке слово складається з двох частин? (Телевежа)
Думають, розмірковують, обдумують. (Метикують)

Підстрибував, підскакував. (Погуцикав)

— Знайдіть тлумачення слова кушир у підручнику 
Фізкультхвилинка
Підготовка до виразного читання оповідання.
— У якому темпі, яким тоном будете читати оповідання?
— З якою інтонацією читатимете слова Івасика? А дідуся Тарасика?
4. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Знайдіть і прочитайте опис зовнішності Івасика й дідуся.
— Який художній засіб використав у ньому письменник?
— З якими запитаннями хлопчик звертався до дідуся?
— Як можна знайти відповіді на них?
терплячий
кмітливий
допитливий
невгамовний
люблячий
турботливий
дотепний
мудрий
життєрадісний


Дід
Тарасик


«Я вже й підкрадався та придивлявся» (Дідуся Тарасика)
«А риби вранці вмиваються?» (Івасик)
«А разом — наче зелений гребінець» (Івасик)
«На крилах перелетимо» (Дідусь Тарасик)

  Підсумок уроку
— Яке оповідання ми опрацювали?
— Що нового, цікавого дізналися з цього оповідання?
Домашнє завдання
 Читати оповідання

04.05 Українська мова 

Тема. Уживання дієслів у переносному значенні

 -  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку
— Прочитайте текст. Знайдіть дієслова, які зв’язані зі словом сонечко. Випишіть їх, поставте питання.
Прокинулося весняне сонечко. Умилося теплим дощем і пішло гуляти по небу. Бачить: прекрасна земля! Майнуло сонечко золотим рукавом і засвітилися всюди маленькі жовті вогники — кульбабки.
Сонечко (що зробило?) прокинулося, умилося, пішло гуляти, майнуло; (що робить?) бачить.
— У якому значенні вжиті дієслова?
— Сьогодні ми будемо спостерігати за дієсловами, які вживаються в прямому і переносному значеннях.

1. Фронтальна робота (вправа 408, с. 164)
— Прочитайте текст. Це розповідь чи опис? Доведіть.
— Відшукайте у тексті дієслова, вжиті в переносному значенні. Випишіть їх разом з іменниками.
2. Попрацюємо разом (вправа 409, с. 164)
— Доберіть із довідки слова, які відповідають змісту, і вставте їх на місце пропуску, щоб відновити вірш Тараса Шевченка.
— Відшукайте в тексті дієслова, вжиті в переносному значенні. Випишіть їх разом з іменниками.
3. Збагачуємо словниковий запас (вправа 410, с. 164)
— Складіть словосполучення з дієсловами гріє, летить так, щоб ці дієслова у них уживались у прямому й переносному значеннях.
Фізкультхвилинка
Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу
1. Вибіркове списування
— Прочитайте вірш. Знайдіть дієслова, вжиті в переносному значенні.
КОНВАЛІЇЇ 
Із зеленої сорочки, 
Що зіткав весною гай, 
Білі дивляться дзвіночки. 
Як зовуть їх — угадай. 
Це конвалії у гаї 
На галявині цвітуть. 
І ніде, ніде немає 
Кращих квіточок, мабуть. 
М. Познанська 
— Випишіть дієслова разом з іменниками, ставлячи запитання від іменника до дієслова. 
2. Розподільний диктант 
— Запишіть словосполучення у два стовпчики: в перший — з прямим значенням, в другий — з переносним. 
Пливе човен, пливе сонце; 
доля подарувала, дочка подарувала; 
берізка плаче, немовля плаче; 
осінь затужила, дівчина затужила; 
біг спортсмен, бігли хмари; 
сонечко сміється, маля сміється. 
3. Робота над деформованими реченнями 
— Складіть з поданих слів речення і запишіть їх у такому порядку, щоб вийшла зв’язна розповідь. Підкресліть дієслова, вжиті в переносному значенні. 
Весна, по, швидко, землі, крокує. 
Гілки, на, бруньках, скоро, тоненьких, набубнявіють. 
Летять, країв, з, птахи, теплих. 
Криги, від, звільнилися, ріки. 
Неба, з, лагідне, посміхається, сонце. 

Підсумок уроку 
Гра «Закінчи речення» 
Сьогодні на уроці я вчився... 
Найбільше мені сподобалося... 
Домашнє завдання 
Вправа 412, с. 165.

04.05 Математика 
Тема Знаходження числа за його частиною.



4.05 Я у світі 

Тема. Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи  спільними зусиллями.



- Мотивація навчальної діяльності

  • Якщо подивитися на кожну із країн нашої планети, то ми побачимо, що немає в цілому світі прекраснішої землі, ніж наша Україна! Ми любимо її за родючі землі, за багатоплинні та повноводні річки, за зелені верховини Карпат, за її широкі степи, могутні ліси, талановитих, гостинних, співучих, працьовитих людей. Любимо тебе, Україно,наш тихий зелений раю!

  • Роздивіться картини природи, що зображені художниками, фотографами. Людина приходить у цей світ і отримує все це безкоштовно, всі ці багатства, неоціненні дари: землю, води, багатства надр,ліси та гори, квіти і щедрі плоди урожаю землі, що годують нас. Природа – це наше з вами життя, яке необхідно берегти. Для того, щоб її берегти, треба добре пізнати природу, навчитися раціонально її використовувати та берегти все, що живе поруч із нами. Цьому ми вчимося від батька і матері, від усіх добрих людей. Але найбільшу кількість знань ви зможете отримати від спілкування з природою, від власних спостережень. І тоді ви дуже швидко помітите, як щораз будете ставати багатшими, мудрішими, щасливішими. Ці знання також допоможуть вам зрозуміти, чому ж необхідно берегти і охороняти природу. 
  - Йдучи до школи і просто проводивши вільний час на свіжому повітрі, щодня ви бачите пташок, дерева, сонце, небо, тварин – все те, що нас оточує. Але завдяки чому воно все існує, ви не замислюєтесь. Сьогодні ми попробуємо з вами поміркувати над цим.
існує взаємлзв язок між рослинами , тваринами і людиною.
Що дають рослини нашої планети людині?
 Уявіть, якщо зникне тільки один вид рослин – то зникне від 10 до 30 видів комах.
А що даємо ми люди рослинам і тваринам? (даємо життя новим рослинам, охороняємо та бережемо тварин у заповідниках, заказниках,годуємо, будуємо їм житло)
Для чого потрібні нам мікроорганізми?
Чи може існувати жива природа без неживої?
Чи завжди люди турботливо ставляться до природи та всього оточуючого?
Чи завжди замислюються над своїми вчинками?

  1. Читання оповідання Е.Шима «Березовий сік»

Хтось надрубав біля самого кореня молоду берізку. Тече мутний сік, і земля під березою мокра.

Дідусь сердиться
- Ех, люди! Руки злі, а голова дурна…- Ну захотілось тобі соку – візьми від старої берези, від позначеної, яку все рівно взимку на дрова зрубаємо!
 -Діду, а може, у цієї, у молоденької сік солодший?
- Зараз зрозумієш, де він солодший.
Прихилив кухлик під зарубку. Натекло соку, я скуштував – зовсім як вода, тільки не дуже чиста
- А тепер по іншому зробимо. Глянь, на верхівці гілочка зламана. Видно снігом її зламало. З обламаної гілочки теж падають краплини, котяться, розбиваючись об землю.

Підставив дідусь кухлик під ці краплини. Набралося березового соку. Я ковтнув – і навіть прицмокнув. Такий солодкий, такий смачний сік, а він же з тієї самої берези. Дідусь запитує:
- Ну, варто було сокирою махати?
- Не варто, - відповідаю.
- То ж бо й воно. Якщо дятел напитись захоче, він біля верхівки дірочку продовбає. Тому що знає: чим вище, тим солодший сік.

Найсолодший - біля вершечка… Ось і виходить, що маленька пташка розумніша за великого дурня з сокирою.
Чому пташка виявилася розумнішою?
Скільки соку можна взяти з одного дерева?
Що треба після цього зробити з тим місцем, звідкіля витікав сік?
Чи корисний березовий сік для людини?
Чи треба засуджувати людей, які беруть сік для поповнення організму вітамінами ?
Чого не має права людина допускати у ставленні до природи?
Чого саме дідусь навчив свого онука ?
Розповідь вчителя.

Не проходить і тижня , як на Землі зникає один вид рослин, кожного року зникає один вид тварин. Багато рослин і тварин раніше зустрічалися досить часто, тепер їх майже немає, і тому їх заносять до Червоної книги.

Зараз люди всієї планети зрозуміли, що природа в небезпеці. Майже в усіх країнах проводиться робота з охорони природи. Деякі заводи і фабрики переобладнані і вже не забруднюють воду і повітря. На місці вирубаних лісів люди насаджують нові. Заборонено збирати рідкісні рослини і полювати на рідкісних тварин. Поля, ліси, річки, озера, люди, птахи, квіти – все це природа, яка навколо нас. Вона дуже цікава і красива, і щоб не загубити цю красу, треба охороняти і зберігати природу. Адже, якщо не думати про завтрашній день, не берегти природні багатства, вони швидко вичерпаються: землі втратять свою родючість, ріки й озера обміліють чи забрудняться. Навіть повітря, яким ми дихаємо, також може забруднитися, і це дуже небезпечно для здоров'я людини.
Гра «Можна – не можна»

Ламати гілки дерев, кущів заради букета.

Виготовляти і розвішувати шпаківні та годівнички для птахів.

Обдирати кору дерев та видряпувати на ній різні слова.

Милуватися красою природи.

Турбувати та знищувати птахів.

Збирати потрібну кількість лікарських рослин.

Знати , вивчати і любити свій рідний край.

Голосно кричати в лісі.

Руйнувати пташині гнізда.
    Підсумок уроку

    Ми завжди повинні пам’ятати, що природа – це наш дім, і від того, які ми з вами в ньому господарі, залежить його існування. Тож запам’ятайте, що земля нічого нам не винна, вона наша мати, якій винні ми. А ми всі на своїй планеті не тимчасові жителі, а мудрі господарі.

    Дерева, квіти , пташки і травиця

    Від нас не завжди можуть захиститись.

    А якщо будуть знищені вони,

    Чи ж зможем жити на планеті ми?

    Я б дуже хотіла, щоб ви пам’ятали , що краси можна торкнутись не тільки руками, а й серцем.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар