Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 23 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання

23.04.  2020 Природознавство
Тема. Опорно-рухова система


Мета: розширити знання учнів про опорно-рухову систему та ЇЇ функції; розвивати пізнавальні процеси; формувати потребу в здоровому способі життя.
Хід уроку. 
I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Фронтальне опитування
—  Для чого потрібно вивчати будову тіла людини?
—  Доведіть, що людина є частиною живої природи.
—  Чим люди відрізняються від тварин?
—  Чи можна окрему бактерію і тіло людини назвати «організмом»?
2.     Розгадування кросворда
1. Не годинник, а цокає. (Серце)
2. Нескінченний потяг, що розвозить по тілу поживні речовини. (Кишковик)
3. Коли ситий, він мовчить. Коли голодний — бурчить. (Шлунок)
4. Орган дихання людини. (Легені)
5. Повен хлівець білих овець. Що це за хлівець? (Рот)
—  Яке слово вийшло по вертикалі? (Скелет)
—  Скелет — це сукупність кісток організму людини або тварини.
3.    Робота в групах
Учитель пропонує учням об'єднатися в групи і спробувати відповісти на запитання (запитання — на картках):
1) Навіщо людині скелет, і які функції він виконує?
2) Що ще потрібно людині для руху?
3) Від чого залежить правильна постава? (Постава — це положення тіла лю дини при ходьбі, сидінні.)
4) Чим небезпечне порушення постави? Заслуховуються відповіді кожної групи.
—  На які запитання було складно відповісти?
—  Що необхідно зробити, щоб відповісти на поставлені запитання?
III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про опорно-рухову систему, формування постави.
IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.     Робота за підручником (с 147-148)
—  Пригадайте! Чим відрізняється будова тіла людини від будови тіл інших тварин у світі живої природи?
Робота в парах
—  Роздивіться малюнки на с 147 і розкажіть, чи в усіх тварин є скелет? Як пересуваються різні тварини?
—  Запам'ятайте! Скелет визначає форму тіла і разом із мускулатурою захищає внутрішні органи від можливих ушкоджень. Кістки скелета рухають м'язи.
—  Роздивіться малюнки на с. 147 унизу. Порівняйте будову скелета й м'язової системи людини із конструкцією робота.
—  Знайдіть частини скелета у своєму тілі.
—  Кістки черепа міцні й нерухомі. Вони захищають головний мозок від ушкоджень.
Скелет тулуба утворюють хребет, ребра і грудна кістка.
Хребет проходить уздовж тіла. Він складається з окремих кісток — хребців. Хребці мають отвори, які разом утворюють канал. У ньому розташований спинний мозок. Хребет захищає спинний мозок від ушкоджень.
До хребта прикріплюються ребра. Разом із грудною кісткою ребра утворюють грудну клітку. Вона захищає серце і легені. Бере участь у диханні.
До грудної клітки за допомогою лопаток і ключиць (нащупайте ці кістки у своєму тілі) прикріпляються кістки верхніх кінцівок — рук. Кістки рук, лопаток і ключиць з'єднані між собою рухомо. Тому ми можемо опускати і піднімати руки, згинати їх у ліктях.
До нижньої частини хребта приєднуються кістки, які утворюють таз. Тазові кістки підтримують внутрішні органи і захищають їх від ушкоджень. З тазом рухомо з'єднані кістки нижніх кінцівок — ніг.
Ми не могли б рухатися, якби в нас не було м'язів. М'язи прикріплюються до кісток. У тілі людини 650 м'язів. Кожен м'яз необхідний для виконання того чи іншого руху. Наприклад, щоб зробити крок, потрібна робота двох десятків м'язів.
Скорочення і розслаблення м'язів призводить до зміни положення кісток. Так, коли м'яз скорочується, він тягне кістки, до яких прикріплений. А коли розслабляється, кістки займають вихідне положення. Скорочуючись і розслаблюючись, м'язи рухають кістки, а отже, і наше тіло. Це відбувається за командою головного мозку.
—  Як пані Калина Пігулко радить піклуватися про правильність своєї постави.
—  Як перевірити власну поставу?
Висновки
•   Скелет і м'язи утворюють опорно-рухову систему.
2.    фізкультхвилинка
—  Постава буває не тільки у людей, а й у тварин. Відтворіть поставу деяких тварин:
•   встати, розправити плечі й покрутити головою, як лев;
•   потягнутися вгору, як жирафа;
•   побігати на місці, як страус;
•   сісти за парту і потягнутися вгору, як котик.
—  Постава якої тварини вам найбільше сподобалася?
—  Яку поставу було легко показувати, а яку — складно?
—  Удома ви можете копіювати поставу різних тварин. Це дуже корисно. А тепер будемо вчитися визначати правильну поставу в людей.
V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1.     Практичне завдання
1)Стань перед дзеркалом і визнач:
а) чи пряма в тебе спина;
б) чи піднятою ти тримаєш голову;
в) чи на одному рівні знаходяться в тебе обидва плеча. Зроби висновок про те, яка в тебе постава.
2) Зігни ліву руку в лікті, а правою помацай м'яз. Що відчуваєш? Опусти руку. Тримай її вільно. Помацай м'яз. Які зміни відбулися?
2.     Робота в групах
Виведення правил збереження і зміцнення постави
У групах за допомогою малюнків учні розробляють правила «Як виробити правильну поставу?».
(Рівно сидіти під час письма, не сутулитися під час ходьби; спати на пласкому ліжку, носити рюкзак за плечима; сидіти чи ходити по кілька хвилин із книжкою на голові...)
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
—  Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 148.
—  З яких частин складається скелет людини?
—  Яке значення має скелет в організмі людини?
—  Яке значення для людини мають м'язи?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ С.147-148. 

23.04 Основи здоров я

Тема. Увага і пам'ять. Корисні і шкідливі звички
  
1.      Створення проблемної ситуації.
- Чи завжди вам легко вчитися?
- Чи залежить навчання від здоров'я дитини?
- Чи залежить здоров'я дитини від звичок?

         Розповідь учителя про пам'ять і увагу.
Пам'ять дуже важлива і цікава властивість людини. Завдяки їй люди багато чого досягли. У давні часи зберігали і передавали вогонь, що давав життя людям. Згодом опанували ремесла і передавали це мистецтво дітям й онукам, винайшли письмові знаки, за допомогою яких можна передати зміст речей, явищ, а також розповісти про події, що відбулися дуже давно.
Пам'ять має  три властивості: накопичення, збереження і відтворення фа­ктів, відомостей, правил.
Правила тренування пам'яті.
1. Необхідна умова запам'ятовування розуміння матеріалу.
2. Не можна надовго відкладати повторення. Повторюй періодично, на­магайся виділити головне, зв'язати з тим, що ти вже засвоїв.
3. Одноманітне повторювання шкідливе для запам'ятовування, спрацьо­вує гальмо, людина відключається.
Щоб краще запам'ятати, людина зосереджує свою увагу.
Увага зосередження думки, слуху чи зору на будь-якому об'єкті.
Є люди з надзвичайною пам'яттю. Великий композитор  В.А. Моцарт, коли йому було 14 років, почув у соборі музичний твір. Прийшовши додо­му, він по пам'яті записав його. Коли через багато років перевірили, то виявилося, що запис був зроблений дуже точно.
Розрізняють деякі види пам'яті.
Слухова краще запам'ятовується матеріал, якщо почув його пояснення. Зорова краще запам'ятовується матеріал, якщо прочитаєш його.
Моторна краще запам'ятовується матеріал, якщо записуєш його.
5.              Бесіда з дітьми про пам'ять.
      Що ви краще запам'ятовуєте: предмети, малюнки, текст чи усну роз­повідь?
      Яка пам'ять у вас розвинена більше?
      Чи є у вас власні правила запам'ятовування? Розкажіть про них дру­зям.
      Чи тільки люди мають пам'ять?
6.     Знаходження відмінностей.
7.     Робота з підручником.
Опрацювання тексту (с.
49).
Тренування уваги і памяті. Малюнки на с. 49.  Робота в парах
8.     Робота в зошиті (с. 26). Самостійна робота. Перевірка
9.   Фізкультхвилинка.
Всі підняли руки раз,
Став навшпиньки увесь клас.
 Два присіли, руки вниз,
 На сусіда не дивись.
 Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
 Хто старався присідати
Може вже відпочивати.
10.    Ознайомлення зі шкідливими звичками та їх негативним впливом на розвиток людини, її здоров'я.
 Якщо когось із вас запитати, що для вас найдорожче, ви відповісте: життя і здоров'я.
Від здоров'я залежить і ваш настрій, і успіхи в навчанні. Кожен мріє бути дужим, бадьорим, радісним. Шкідливі звички завдають людині шкоди.
Шкідливі звички — це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо.
Куріння та пристрасть до спиртного шкодять здоров'ю. Якщо для дорос­лих алкоголь в малих дозах нешкідливий, то для дітей це отрута. Тютюно­паління стало зараз найпоширенішою шкідливою звичкою. Трапляються випадки, коли підлітки чи дорослі навмисне привчають дітей до сигарет, спиртного, наркотиків, щоб потім використовувати їх як злодіїв, жебраків, шахраїв.
Часто діти споживають алкоголь, курять сигарети, щоб виділитися. Це поганий спосіб привернути до себе увагу однокласників. Інтерес до таких дітей швидко згасає.
Пам'ятайте! Шкідливі звички завдають значної шкоди здоров'ю. Якщо
ваші друзі палять, допоможіть їм позбутися цієї поганої звички. Це принесе користь їхньому та й вашому здоров'ю.
Повідомлення учнів: («Правда про алкоголь», «Пасивне паління: учуся  робити здоровий вибір»)
11.   Про що говорять цифри.
                  Повітря, яке ви вдихаєте, перебуваючи поблизу курців, містить стільки шкідливих речовин, як би ви самі викурили 2 цигарки на день.
                  У тих, хто викурює 10 цигарок на день, на 50 відсотків підвищується ризик померти від інфаркту серця і раку легень.    ,
                  Із 3000 дітей, що палять, 1000 помирає від хвороб, пов'язаних із курін­ням.
12.   Це треба знати.
                  Одна крапдя нікотину вбиває коня.
                  Якщо змочити нікотином кінчик скляної палички і доторкнутися нею до дзьоба горобця, він загине.
                  Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі.
13. Робота з підручником.
1)           Опрацювання тексту (с. 50).
2)           Розгляд малюнків, їх аналіз.
Фізкультхвилинка.
Всі вдихніть на повні груди,
Потягніться догори (вдих).
Хай з вас вийдуть добрі люди.
 Раз, два, три, раз, два, три (видих).

14.   Обговорення з учнями життєвих ситуацій.
          Яких шкідливих звичок ви позбулися або хочете позбутися? Наведіть приклади з життя. Доведіть, що це шкідлива звичка.
Які корисні звички виконуються легко?
Яких корисних звичок хочете набути? Чому?
15.   Хвилинка-цікавинка.
Вчені провели таке дослідження: у трьох годівничках годували дев'ять крільчих. Крільчихи їли з кожної годівнички окремо. У першу годівничку насипали цукор, у другу налили молоко, у третю вино. З першої годів­нички їла одна крільчиха, з другої теж одна, а біля третьої точилася бійка. Крільчихам сподобалося вино, вони хотіли пити з третьої годівнич­ки, при цьому верещали, кусали одна одну. З часом у всіх крільчих народи­лися маленькі кроленята. У тих, які пили вино з третьої годівнички, наро­дилися мертві, спотворені кроленята без вушок і без лапок.
В Індії слонам домішали до їхнього корму спиртне, після чого вони пов­чали ревти, бігати, руйнувати будинки, перекидати автомобілі, навіть вири­вали з корінням дерева.



Немає коментарів:

Дописати коментар