Літературне читання
Тема. Казка живої природи. Тамара
Коломієць «Березень»
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
1. Фонетична зарядка
— Як капає дощ? (Кап-кап-кап)
— Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)
— Як гуде машина? (Гу-у-у)
— Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз)
— Дмухнімо на кульбабу.
2. Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовку мовчки;
хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до
автобуса, а автобус поїхав; виділяючи голосом дієслова.
Хом’ячок наш захворів —
Хтось холодним напоїв.
Хом’ячкові нудно в ліжку,
Ходить в гості сіра мишка.
III. Перевірка домашнього завдання
Конкурс на краще виразне читання
тексту.
Робота в групі. Розігрування
веснянок та гаївок.
IV. Мотивація навчальної
діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
- Як його бурульки бачать,
Неодмінно гірко плачуть,
Бо не сам у гості ходить,
А весну до нас приводить.
(Березень)
— Сьогоднішній урок ми присвячуємо
першому місяцю весни — березню.
V. Сприймання й усвідомлення нового
матеріалу
1. Цікаво знати!
— Перший весняний місяць має кілька
назв.
У березні починає рухатися сік —
тож і кажуть: «місяць-соковик». «Березоль», бо на березах розпускаються
бруньки. «Сухий» — де-не-де підсихає ґрунт. «Різнопогодник», бо березень
примхливий: то дощ, то сніг, то мороз.
Прикмети
- Якщо граки прилетіли прямо на
гнізда — буде гарна весна.
- Довгі бруньки на деревах —
спізниться літо.
- Гуси з вирію високо летять — води
буде багато, а низько — мало.
- Побачив шпака — знай: весна біля
порога.
- Хмари пливуть високо — буде гарна
погода; коли ж надвечір ущільнюється й сильнішає вітер — на потепління.
- Перший грім при північному
вітрі — бути холодній весні, східному — сухій, західному — мокрій.
- З берези багато соку — літо буде
дощовим.
- Довгі бурульки — на довгу весну.
- Проліски й підсніжники
розкривають пелюстки — на гарну погоду, закривають — на негоду.
- Черемха зацвітає перед останніми
весняними приморозками.
- Коли дуб раніше від ясена
розпустився — на сухе літо.
Прислів’я
- У березні сім погод надворі: сіє,
віє, крутить, мутить, рве, зверху ллє, знизу мете.
- Сухий березень, теплий квітень,
мокрий травень — буде хліба врожай.
- Березень у зими кожух купив, а на
третій день продав.
- Березень березовим віником зиму
вітає.
2. Опрацювання вірша Тамари
Коломієць «Березень» (с. 162)
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Назвіть головних персонажів
вірша.
Фізкультхвилинка
2) Словникова робота.
Читання стовпчиків слів у парах
Алеї
низькі
сукні
з розбігу
вітрила
послать
всюдихід
усміхнулася забриніли
припливла не
забризкаєш недогляд
— Прочитайте іменники, дієслова.
Прочитайте слова з м’якими приголосними.
3) Виразне читання вірша учнями.
4) Аналіз змісту вірша з елементами
вибіркового читання.
— Коли і як припливла весна?
— Як зустрів її прихід березень?
— У яких рядках весна і березень
змальовані, як живі істоти?
— Як ви зрозуміли виділені речення?
— З яким почуттям та інтонацією
слід прочитати слова березня?
5) Гра «Добери риму».
Кригу — розбігу; весла — весна; до
неї — алеї; не зміг — до ніг; сніги — луги; не свари — бери; всюдихід —
чобіт; схочеш — замочеш; весна — човна; беріз — сліз.
6) Робота за ілюстрацією.
— Яким художник зобразив березень?
— Як він одягнений?
— Що у нього на голові?
— Який вираз обличчя?
VI. Підсумок уроку
Математика
Тема. Ділення на
двоцифрове число способом послідовного ділення. Задачі на знаходження
четвертого пропорційного.
- Сьогодні ми
продовжимо ділить на двоцифрове число способом послідовного ділення.
Каліграфічна
хвилинка
-
Знайдіть
закономірність і продовжіть ряд чисел
400, 440, 480, … , … , … ,… .
900, 860, 820, … , … , … , … .
17,
34, 51, … , … , … , … .
Завдання - знайдіть частку способом послідовного ділення.
Пригадайте, як
виконали ділення:
64 : 16 = 64 : (8
* 2)= (64 : 8 ) : 2 = 8 : 2 =4
90 : 15 = 96
: 16 = 75 : 15 = 600: 300 = 48 : 12=
Рівняння
25 * х = 100 –
25 ( 80 + 16 ) : х
= 24
25 * х = 75 96 : х =
24
продовжуєте
далі розв язувати рівняння
Робота над
задачею 908
За 5 пар рукавичок заплатили 55 грн. Яка вартість семи таких рукавичок?
(відповідь 77 грн
коштують 7 пар рукавичок)
Задача 909
4 робітники за 5 робочих днів розпиляли
на дошки 240 колод. За скільки днів 2 робітники розпиляють 192 такі колоди?
4 робітники
|
За 5 днів
|
240 колод
|
2 робітники
|
?
|
192 колод
|
Ці всі завдання 10 балів, хто бажає 12 балів
розв яжіть ще таку
Учні виїхали на
екскурсію трьома автобусами. У перший
автобус сіло 28 учнів, у другий – 29 учнів, а в третій – 33. Чи можна було розмістити
учнів порівну?
Домашнє завдання
один номер за вибором 911, 912 або 913
Українська мова
Тема Родові закінчення прикметників
Тема Родові закінчення прикметників
Немає коментарів:
Дописати коментар