Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 22 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання

22.04 Літературне читання


Тема: М.Вінграновський „Грім“.  
 
 Мовленнєва розминка
Фонетична зарядка
— Як крапає дощ? (Кап-кап-кап)
— Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)
— Як гуде машина? (Гу-у-у)
— Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз)
— Дмухніть на кульбабу.
 Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділяючи голосом дієслова.
Хом’ячок наш захворів —
Хтось холодним напоїв.
Хом’ячкові нудно в ліжку,
Ходить в гості сіра мишка.

Опрацювання вірша Миколи Вінграновського «Грім» (с. 127–128)
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам вірш?
— Назвіть персонажів вірша.
— Хто його головний герой?
2) Словникова робота
Мушу             умив               трусніть                     навздогін
голубі             тремтів           щасливий                  заговорила
— Прочитайте дієслова, потім — прикметники.
— В якому слові звуків більше, ніж букв? (Щасливий)
— В якому слові букв більше, ніж звуків? (Трусніть)
Фізкультхвилинка
3) Робота в парі. Підготовка до виразного читання вірша.
— Який основний тон виберете для читання?
— Знайдіть у кожному віршованому рядку слова і словосполучення, які бу­демо виділяти голосом під час читання, тому що вони найбільш важливі. (Під час розвитку думки голос підвищується, наприкінці — знижується. Крапка вказує на завершення думки, вимагає зниження голосу.)
4) Читання учнями вірша в парі одне одному.
5) Виразне читання вірша учнями вголос.
6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Які дії, властиві живим істотам, виконують персонажі вірша?
— Як називається цей художній засіб? Якими звуками сповнений вірш? (уособлення)
— Прочитайте слова: гроза, грім, гримів, тремтів, горів, у хмарі, згори, яри, трусніть. Які звуки в них найчастіше повторюються?
— Що вдалося передати автору за допомогою повторення саме цих звуків?
— Як називається такий художній засіб?
— Знайдіть у вірші інші слова, які допомагають «почути» грім. Яким у вірші показано грім?
— Зазвичай грiм лякає людей, але у цьому вiршi грiм показаний добрим дядьком, що допомагає дiтям зiбрати врожай, обтрусити гiлки слив, груш:
I натрусив зi сливи слив,
Щоб легше було сливi.
— Навiть буркотiння грому, яке поет передає словами зi звуком «р», є буркотiнням дядька, що хоче здаватися суворим, але насправдi добрий.
7) Гра «Добери риму».
Гримів — ... (горів);
гриміти — ... (на квіти);
згори — ... (яри);
хоче — ... (очі);
опустив — ... (слив);
щасливий — ... (сливі);
навздогін — ... (грім);
груша — ... (дуже);
собі — ... (голубі);
грушу — ... (мушу).
8) Гра «Диктор телебачення».
Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подиви­тися на «глядачів».
  Домашнє завдання
Виразно читати вірш (с.127).

22.04 Математика 


   Контрольна робота
1.     Задача  (3 бала)
Для приготування 3 кг крохмалю витратили 18 кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі потрібно для приготування 10 кг крохмалю?

2.     Обчисли (* - дія множення)  (2 бала)
700 : 10 – 700 : 100 =           370 : 370 *1 =         242 * 2=

3.     Виконай дії з іменованими числами         (1 бал)
12 дм : 4 =  ___    дм

4.     Обчисли значення виразу а – б * 2, якщо а = 874, б = 324     (1 бал)

5.     Накресли три відрізки: перший – 4 см, другий – у 3 рази  довший, ніж перший, а третій – на 2 см коротший за другий. (2 бала)

6.     Завдання з логічним навантаженням.  (3 бала)
        Число 72 подай у вигляді суми двох доданків, кожен з яких ділиться на 4.

22.04    Українська мова



Тема. Загальне поняття про дієслово. Зв*язок дієслова з іменником в реченні.

-          Які частини мови ви вивчали?
-          Яка частина мови називається іменником? Прикметником? Наведіть приклади.
 Вивчення нового матеріалу
1.      Повідомлення теми і мети уроку
-          Сьогодні ми побуваємо а царстві Дієслова. А щоб потрапити до нього, треба виконати кілька завдань.
2.      Робота з текстом:
а) читання тексту
Розлилися річки. Затопили низини і луки. Летять і летять з вирію птахи. Тепле проміння нагріває землю. Розпочалася весняна сівба.
Цвітуть в*язи і крислаті клени. Квітне в гаях ряст і гусяча цибулька. Скоро буйно розквітнуть садки. Тому й місяць має назву… (квітень)
б) бесіда за змістом тексту:
- Про що розповідається в тексті?
- Доберіть заголовок, який виражав би тему тексту.
- Які слова тексту допомогли вам відгадати назву місяця? (Дієслова)
- Що означають ці слова?
- На яке питання вони відповідають?
- Яка частина мови називається дієсловом?
- У реченні Розпочалася весняна сівба. Визначте головні і другорядні члени речення.
- Яким членом речення є дієслово?
в) Хвилинка каліграфії: Квітень з водою – травень з травою.
г) вимовте звуки у слові квітень,
д) поділіть це слово на склади для переносу.
3.  Хвилинка-цікавинка
Календар прибув до нас аж із стародавнього Риму. Перші числа кожного місяця римляни називали календарами. Звідси й назва. Та були в Україні і свої календарі. Найдавніший знайдено в 1899 році поблизу села Ромашки на Київщині. Це – глиняний глек, на якому зображено народні свята кожного місяця. В квадратиках під малюнками позначалося, які в цей час потрібно виконувати роботи: орати, сіяти, косити.
4.Робота зі схемою-опорою «Твій помічник», с.23):
Дієслово
(назва дії предмета)
Що робити? Що зробити?
Що робив? Що роблять?
Що буде робити?
В речення – присудок
 Закріплення вивченого матеріалу

1.      Тренувальні вправи (впр. 139)
а) списати вірш, підкреслити дієслова (самостійно);
б) до дієслів дібрати спільнокореневі слова: тче, будує, сіє, вчить, лікує, пече;
в) словникова робота: леліє – оберігає, піклується, дбає, турбується (синоніми). Фізкультхвилинка
Встаньте, діти. Посміхніться.
Землі нашій поклоніться.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз, присядьте, два, присядьте.
І за парти тихо сядьте.
 Закріплення вивченого
1.      Робота з прислів*ями (вправа 140):
-          Як ви розумієте  кожне прислів*я?
-          Назвіть дієслова і поставте до них питання.
2.      Розвиток зв*язного мовлення (впр. 141):
-          Що зображено на кожному малюнку?
-          Складіть речення за кожним малюнком.
-          Запишіть одне з них.
-          Підкресліть дієслова.
3.      Вибіркове списування (вправа 142):
1)      читання тексту;
2)      бесіда за змістом тексту:
-          Як ви розумієте вислови: дихало небо, повилась річка, горить ячмінь?
-          Як можна сказати по-іншому?
-          Навіщо письменник використовує такі вирази?
-          Як називається цей текст? (Опис)
3)      Виконання завдання за зразком:
Жита (що робили?) половіли, вилискували; море (що робило?) червоніло; річечка (що зробила?) повилась; ячмінь (що робить?) горить; килим (що робить?) стелиться; просо (що робить?) темніє.
Підсумок уроку
1.      Відповіді на запитання:
-          Яку частину мови ми вивчали на уроці?
-          Що називається дієсловом?
-          З якою частиною мови зв*язане дієслово в реченні?
2.      Вірш «Дієслово»
Дієслово –ь слово діє:
Ходить, робить, косить. сіє,
Слово плаче і радіє,
Усміхається і мріє.
Дієслово – слово діє:
Вірить, любить і жаліє,
Не злословить, не лукавить,
Серця ближнього не ранить.
Дієслово – слово діє:
Народилось і зоріє,
Розвивається і квітне,
Слово любе, слово рідне.
                              (Л.Лужицька)
Домашнє завдання: с. 61, вправа 143.



Немає коментарів:

Дописати коментар