22.04 Літературне читання
Тема: М.Вінграновський „Грім“.
Мовленнєва
розминка
Фонетична зарядка
— Як крапає дощ?
(Кап-кап-кап)
— Як гуркоче грім?
(Гр-гр-гр)
— Як гуде машина?
(Гу-у-у)
— Як дзижчить комарик?
(Дз-дз-дз)
— Дмухніть на кульбабу.
Робота над скоромовкою
— Прочитайте скоромовку
мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви
біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділяючи голосом дієслова.
Хом’ячок наш захворів —
Хтось холодним напоїв.
Хом’ячкові нудно в ліжку,
Ходить в гості сіра мишка.
Опрацювання вірша Миколи Вінграновського «Грім» (с.
127–128)
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Чи сподобався вам
вірш?
— Назвіть персонажів
вірша.
— Хто його головний
герой?
2) Словникова робота
Мушу умив трусніть навздогін
голубі тремтів щасливий заговорила
— Прочитайте дієслова, потім — прикметники.
— В якому слові звуків більше, ніж букв? (Щасливий)
— В якому слові букв більше, ніж звуків? (Трусніть)
Фізкультхвилинка
3) Робота в парі. Підготовка
до виразного читання вірша.
— Який основний тон виберете для читання?
— Знайдіть у кожному віршованому рядку слова і
словосполучення, які будемо виділяти голосом під час читання, тому що вони
найбільш важливі. (Під час розвитку думки голос підвищується, наприкінці —
знижується. Крапка вказує на завершення думки, вимагає зниження голосу.)
4) Читання учнями вірша в
парі одне одному.
5) Виразне читання вірша
учнями вголос.
6) Аналіз змісту вірша з
елементами вибіркового читання.
— Які дії, властиві живим істотам, виконують персонажі
вірша?
— Як називається цей художній засіб? Якими звуками
сповнений вірш? (уособлення)
— Прочитайте слова: гроза, грім, гримів, тремтів,
горів, у хмарі, згори, яри, трусніть. Які звуки в них найчастіше повторюються?
— Що вдалося передати автору за допомогою повторення
саме цих звуків?
— Як називається такий художній засіб?
— Знайдіть у вірші інші слова, які допомагають
«почути» грім. Яким у вірші показано грім?
— Зазвичай грiм лякає людей, але у цьому вiршi грiм
показаний добрим дядьком, що допомагає дiтям зiбрати врожай, обтрусити гiлки
слив, груш:
I натрусив зi сливи слив,
Щоб легше було сливi.
— Навiть буркотiння грому, яке поет передає словами зi
звуком «р», є буркотiнням дядька, що хоче здаватися суворим, але
насправдi добрий.
7) Гра «Добери риму».
Гримів — ... (горів);
гриміти — ... (на квіти);
згори — ... (яри);
хоче — ... (очі);
опустив — ... (слив);
щасливий — ... (сливі);
навздогін — ... (грім);
груша — ... (дуже);
собі — ... (голубі);
грушу — ... (мушу).
8) Гра «Диктор телебачення».
Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від
тексту, щоб подивитися на «глядачів».
Домашнє завдання
Виразно читати вірш (с.127).
22.04 Математика
Контрольна робота
1. Задача (3 бала)
Для приготування 3 кг крохмалю витратили 18
кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі потрібно для приготування 10 кг
крохмалю?
2.
Обчисли (* - дія множення) (2 бала)
700 : 10 – 700 : 100 =
370 : 370 *1 = 242 * 2=
3.
Виконай дії з іменованими числами (1 бал)
12 дм : 4 = ___ дм
4.
Обчисли значення виразу а – б * 2, якщо а = 874, б = 324 (1 бал)
5.
Накресли три відрізки: перший – 4 см, другий – у 3 рази довший, ніж перший, а третій – на 2 см
коротший за другий. (2 бала)
6.
Завдання з логічним навантаженням. (3 бала)
Число 72 подай у вигляді суми двох
доданків, кожен з яких ділиться на 4.
22.04 Українська мова
Тема.
Загальне поняття про дієслово. Зв*язок дієслова з іменником в реченні.
-
Які частини мови ви
вивчали?
-
Яка частина мови
називається іменником? Прикметником? Наведіть приклади.
Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення
теми і мети уроку
-
Сьогодні ми побуваємо а
царстві Дієслова. А щоб потрапити до нього, треба виконати кілька завдань.
2. Робота
з текстом:
а) читання тексту
Розлилися річки. Затопили низини і луки. Летять і
летять з вирію птахи. Тепле проміння нагріває землю. Розпочалася весняна сівба.
Цвітуть в*язи і крислаті клени. Квітне в
гаях ряст і гусяча цибулька. Скоро буйно розквітнуть садки. Тому й місяць має
назву… (квітень)
б) бесіда за змістом тексту:
- Про що розповідається в тексті?
- Доберіть заголовок, який виражав би
тему тексту.
- Які слова тексту допомогли вам
відгадати назву місяця? (Дієслова)
- Що означають ці слова?
- На яке питання вони відповідають?
- Яка частина мови називається
дієсловом?
- У реченні Розпочалася весняна
сівба. Визначте головні і другорядні члени речення.
- Яким членом речення є дієслово?
в) Хвилинка каліграфії: Квітень з
водою – травень з травою.
г) вимовте звуки у слові квітень,
д) поділіть це слово на склади для
переносу.
3.
Хвилинка-цікавинка
Календар прибув до нас аж із стародавнього Риму. Перші
числа кожного місяця римляни називали календарами. Звідси й назва. Та були в
Україні і свої календарі. Найдавніший знайдено в 1899 році поблизу села Ромашки
на Київщині. Це – глиняний глек, на якому зображено народні свята кожного
місяця. В квадратиках під малюнками позначалося, які в цей час потрібно
виконувати роботи: орати, сіяти, косити.
4.Робота
зі схемою-опорою «Твій помічник», с.23):
Дієслово
(назва
дії предмета)
Що
робити? Що зробити?
Що
робив? Що роблять?
Що
буде робити?
В
речення – присудок
Закріплення вивченого матеріалу
1. Тренувальні
вправи (впр. 139)
а)
списати вірш, підкреслити дієслова (самостійно);
б)
до дієслів дібрати спільнокореневі слова: тче, будує, сіє, вчить, лікує, пече;
в)
словникова робота: леліє – оберігає, піклується, дбає, турбується (синоніми). Фізкультхвилинка
Встаньте,
діти. Посміхніться.
Землі
нашій поклоніться.
І
до сонця потягніться.
В
різні боки нахиліться.
Веретеном
покрутіться.
Раз,
присядьте, два, присядьте.
І
за парти тихо сядьте.
Закріплення вивченого
1. Робота
з прислів*ями (вправа 140):
-
Як ви розумієте кожне прислів*я?
-
Назвіть дієслова і
поставте до них питання.
2. Розвиток
зв*язного мовлення (впр. 141):
-
Що зображено на кожному
малюнку?
-
Складіть речення за
кожним малюнком.
-
Запишіть одне з них.
-
Підкресліть дієслова.
3. Вибіркове
списування (вправа 142):
1) читання
тексту;
2) бесіда
за змістом тексту:
-
Як ви розумієте вислови:
дихало небо, повилась річка, горить ячмінь?
-
Як можна сказати
по-іншому?
-
Навіщо письменник
використовує такі вирази?
-
Як називається цей текст?
(Опис)
3) Виконання
завдання за зразком:
Жита (що робили?)
половіли, вилискували; море (що робило?) червоніло; річечка (що зробила?)
повилась; ячмінь (що робить?) горить; килим (що робить?) стелиться; просо (що
робить?) темніє.
Підсумок уроку
1. Відповіді
на запитання:
-
Яку частину мови ми
вивчали на уроці?
-
Що називається дієсловом?
-
З якою частиною мови
зв*язане дієслово в реченні?
2. Вірш
«Дієслово»
Дієслово –ь слово діє:
Ходить, робить, косить.
сіє,
Слово плаче і радіє,
Усміхається і мріє.
Дієслово – слово діє:
Вірить, любить і жаліє,
Не злословить, не
лукавить,
Серця ближнього не
ранить.
Дієслово – слово діє:
Народилось і зоріє,
Розвивається і квітне,
Слово любе, слово рідне.
(Л.Лужицька)
Домашнє завдання: с.
61, вправа 143.
Немає коментарів:
Дописати коментар