Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 15 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання 15.04


Дата 15.04  - 17.04
Тема.  М.  Стельмах. Гуси - лебеді

  Повідомлення теми уроку.
-         Сьогодні  на уроці ми познайомимось, що таке повість, прочитаємо уривки з повісті М. Стельмаха « Гуси – лебеді».
На уроках читання ми працюємо над творами по розділу прози.
- Давайте пригадаємо, що таке проза?
Який жанр прози ми читали?
-         Що таке оповідання?
А  зараз познайомимось, що таке повість..
  Прийом « Фотоапарат»
            - Отож, вправа – « Фотоапарат». Прочитайте,  відтворіть те, що ви   запамятали.
- Так, що таке повість?  Хто бажає відповісти?
Прочитайте ще раз визначення у підручнику. Книгу розгортаємо на ст.158.
- Вголос прочитає ….
 Порівняльна характеристика оповідання і повісті.
- Давайте порівняємо уже відомий нам жанр оповідання і повість. Розгляньте схему – порівняйте оповідання з повістю  і дайте відповіді на запитання.
- Яка кількість героїв у жанрах?
- Що можна сказати про час подій?
- Який обсяг твору?
-  Це були відмінності. А що спільного між оповіданням і повістю?
 ( Прозова форма написання)
 Ознайомлення з творчістю  М. Стельмаха
Автором багатьох повістей є М. Стельмах.
-         Михайло Панасович Стельмах – видатний український письменник. Народився на Поділлі більш як 100 років тому у бідній сімї хлібороба. Любов до рідної  землі йому прищепили його рідні – мати, батько, бабуся,  які бачили у землі єдину годувальницю. А дід Демян – талановитий майстер на всі руки – прищепив онукові неабияку любов до природи, вчив бачити у ній  неабияку красу і відчувати її. Багато творів написав письменник, але особливої уваги заслуговує автобіографічна повість « Гуси – лебеді».  Автобіографічна називається тому, тому, що в ній  письменник описав власне життя, коли був ще хлопчиком. Повість присвятив своїм батькам.
Ознайомлення  з уривками повісті.
1.     Прослуховування відеозапису  
Події у повісті відбуваються більш як 100 років тому. Тоді люди жили дуже бідно. Подивіться початок уривку з повісті і скажіть, від чийого імені ведеться розповідь?
-         То від чиєго імені ведеться розовідь у повісті?
( Автор – це хлопчик, який описує своє дитинство).
Читання уривку « Рибки»
-         Сьогодні ми познайомимось із 2 уривками повісті. А всю повість ви будете читати у 7 класі.
-          А зараз прочитайте  цей самий перший абзац на ст. 158  мовчки –
« Рибками» і скажіть, які птахи пролетіли над хатою?
( Над хатою пролетіли гуси – лебеді)
Кероване читання з передбаченням
Ми прочитали перший абзац уривку.  Давайте спробуємо передбачити, що ж могло відбуватись далі?
Передбачення за ключовими словами
- А для цього прочитаємо ключові слова. Їх прочитає….
Принесли на крилах, весна і життя,  все почне оживати, , полетіли лебеді, тихі води, ясні зорі.
-         Як ви вважаєте,  який буде дальше розвиток подій ?  ( Що лебеді  принесли на крилах весну- тобто з їхнім прильотом все почало оживати, земля наче прокинулась від зимового сну)
-         Прочитайте мовчки  до кінця перший уривок  і дайте відповідь на запитання:
-         Чи справдилися ваші передбачення? ( Читання учнями першого уривку)
-         Отож, чи справдились ваші передбачення? ( Так)
-          Що ж відбувалось насправді? ( Дійсно розповідається про приліт із теплих країв гусей)
-          Хто найбільш  точно передбачив зміст прочитаного?
-         Якими  ви собі уявляєте Михайлика ( Нашого віку. Допитливий).
-          А діда Демяна? ( Сивий, кумедний)
Перегляд відеофільму 
-         За текстом повісті знято фільм із такою ж назвою.
-  А зараз порівняємо ваші  уявлення із  тими образами персонажів, які показано у відеофільмі.  Зверніть увагу, на  те, де саме відбуваються події?    
 - То де відбуваються події ?
Читання першого уривку  ланцюжком по 2 речення.
-А зараз прочитаємо 1 уривок повісті по 2 речення
- Який заголовок можна придумати до першої частини?
 Читання   другого уривку по частинах. 
- Перед тим, як читати другий уривок повісті, зробіть передбачення за запитаннями:
- Які дива можна побачити влітку на світанні?
- А тепер перевіримо, як справдились ваші передбачення.
Прочитаємо  уривок по частинах.
То , які дива можна побачити?
-         Який заголовок придумаємо до другої частини?
Фізхвилинка.
Ну, а зараз прийшов час відпочинку.
Відпочинемо.
 Робота в групах. Словникова робота 
-         Відпочили, а тепер обєднаємось за кольором у групи.
У тексті деякі слова можуть видатись вам незрозумілими. Зараз у нас – словникова робота.
Знайдемо пояснення незрозумілих слів.
-         У вас на партах різні словники, за якими ви  можете  пояснити незрозумілі слова. Прочитайте їхню назву.
 Я вам трошки допомогла знайти слова. А ви  прочитайте іх  пояснення.
Зелений колір – Насурмонений, страхаюсь.
Синій колір – урочисто, бентежні звуки.
Білий колір – журба, маяння.
Червоний колір – відімкне, пускати посмішку в бороду.
Жовтий колір – брама, лебідь.
  А зараз представимо пояснення  слів. Хто готовий відповісти?
-          Отож, значення незрозумілих слів  ми вже знаємо, проведемо вибіркове читання.
          Робота в групах. Вибіркове читання 
-         Кожна група знайдіть речення із тим словом чи словосполученням, значення якого ви знаходили. Не забувайте правила роботи.
Робота в групах. Робота над художніми засобами повісті.
. Давайте пригадаємо, які ви знаєте художні засоби і які їхні особливості?
( Епітети, порівняння, пейзаж, уособлення)
-         Кожній групі завдання – виписати художній засіб, який є у творі.    
(  Підійдіть командири груп і візьміть листки із завданнями. Роздаю листки із завданням)
-         Отож виписуємо відповідний художній засіб. На виконання цього завдання вам  дається хвилин  3-4. Яка  група виконала завдання -  підніміть руки.
-         Наша група виписала….
Завдання. Пейзаж. Виписати словосполучення, що є ознаками весни.
Скресне крига на ріках і озерах.
Розмерзнеться сік у деревах.
Сизий від роси городець.
Виписати порівняння.
Руки, наче крила.
Покотилась стежина, мов клубочок.
Виписати епітети
Розпатлані, обвислі хмари.
Золоті ключі.
Сині дощі.
Зелений шум.

Виписати уособлення
Струшують на землю бентежні звуки.
Співають лебедині крила.
Лебеді приносять на крилах життя.
Прокотився грім у хмарах.
Сонце відімкнуло ключами землю
Спитає місяця- брата.
Місяць кивне головою.
Заглянуло літо.
Бреде туманом літо.
Відлітає сон.
Літо торкається до ягід.
Виписати, які є фразеологізми
Чи не пора землю одімкнути
Пускає посмішку в бороду
Лебеді принесли нам на крилах життя
-         Отож, з допомогою художніх засобів, які автор використав, повість нам здається чарівною казкою дитинства.
Робота в групах. Прийом « Ромашка  запитань Блума»
-         Щоб ще глибше зрозуміти зміст повісті, знову попрацюємо у групах. На уроках літературного читання ми вже знайомились з окремими групами питань.
-         Подивіться на ромашку запитань. З якими питаннями ми вже знайомі? 
-         ( Простими, уточнюючими,  творчими).
-         Діти, давайте пригадаємо, що ж це за запитання прості?
-         Що вам відомо про уточнюючі запитання?
-         Яка особливість питань творчі?
-         У нашій ромашці є і інші групи запитань (  причинно- наслідкові, оціночні, практичні), знайомство з якими ми будемо проводити пізніше на  уроках читання.
-         Отож, кожна група повинна скласти по 2 запитання до змісту. ( Роздаю листки)  Запишіть свої запитання. Коли будете готові –візьміться за руки.
На виконання цього завдання вам дається 3 хвилини.
-         Отже, час пройшов.  Поверніться всі  наперед, щоб послухати запитання і дати на них відповідь.
-         Представник з кожної групи дає запитання, а хто знає – дає відповідь.
Презентація запитань
Наша група підготувала питання прості:
-         Де пролітали лебеді?
-         Що нам принесли лебеді на крилах?
-         Ви задоволені відповіддю?
1.     Наша група підготувала запитання прості:
-         Що з собою прихопив травень?
-         Як сонечко відмикає ключами землю?
-         Правильно дали учні відповіді на запитання?
2.     Наша група підготувала питання прості:
-         Чому дід сказав, що лебеді принесли весну?
-         Коли найбільше див робиться у світі?
-         Вас задовільняє відповідь учнів?
3.     Наша група підготувала запитання  уточнюючі:
-         Це правда, що все навесні оживає?
-         Чи правильно , що сонце ключами відмикає землю?
4.     Наша група підготувала питання творчі , які починаються із слова :
-         Молодці, діти. Ви справились із завданням.
-         А я зараз вам задам декілька запитань із ромашки.
-         Отож, оціночне(оцінка героїв персонажів):
-         Як ви відноситесь до Михайлика?
-         Як ви відноситесь до діда?
-         Молодці, ви гарно справились із завданням, а тепер постараємось  виконати  завдання наступне. Розверніться до класу.
 Характеристика головного героя
-         Діти, скажіть, то як звати головного героя повісті? Давайте складемо його характеристику за такими запитаннями:
1.     Якого віку хлопчик?
2.     Де він жив?
3.     Яким він був?
4.     Яке у нього ставлення до інших? ( Михайлик -  ріс у бідній сімї, працьовитій, чесній. Він цінує ближніх, чуйний, вмє бачити красу, любить рідну землю. Уявляє літо як живу істоту, а лебеді для нього щось казкове, таємниче.)
-         Які ще персонажі є у повісті? Чи сподобались вам дідусь з онуком?
-         Яка головна думка повісті?

-       
Підсумок уроку  Незакінчене речення  
-         Сьогодні на уроці я дізнався…Мені було цікаво…
-         Я зрозумів…
-         Чи справдились ваші передбачення?
-         А настрій не змінився?
-         XXIII. Оцінювання учнів
Ви – гарно працювали, і всі отримуєте за сьогоднішній урок  бали високого рівня.
 Домашнє завдання
( Переказ, скласти сенкан до слова гуси – лебеді або Михайлик)



15.04 МАТЕМАТИКА
 Тема.  Залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дії.

_Сьогодні ми будем застосовувати під час обчислень залежність результатів множення і ділення від зміни одного з компонентів дії.
 - Порівняйте, як зміниться частка внаслідок збільшення (зменшення) діленого в кілька разів.
Завдання 924, 925.
* Висновок. Якщо ділене збільшити в кілька разів при незмінному дільнику, то частка збільшиться у стільки раз.
Завдання 926, порівняйте не виконуючи обчислень.
Завдання 927
Задача 928  
1. 96 - 16 = 80 (с.) - залишилося прочитати Тарасу;
2. 80 : 10 = 8 (дн.) - прочитав сторінки, що залишилися;
3. 8 + 1 = 9 (дн.) - прочитав
Задача 929 
240 : 6 = 40 (грн) - коштує чашка;
40 *4 = 160 (грн) - коштують 4 чашки
Домашнє завдання:  № 931








Немає коментарів:

Дописати коментар