Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання

Літературне читання

10.04 Тема. Урок позакласного читання. Весну-красну зустрічаймо!

Повідомлення теми і мети уроку
— Який розділ ми почали вивчати на уроках літературного читання?
— Якій порі року присвячений цей розділ?
— Сьогодні на уроці позакласного читання ми будемо говорити про весну. Чудова пора року! Про неї кажуть, що вона весела, ясна, чарівна! А з весною в наші віконця все частіше заглядає... (сонце). Сьогодні воно буде на нашому уроці. На своїх промінчиках воно принесло для вас на урок цікаві вірші, казку, прислів’я, приказки. А які саме, про це ви дізнаєтесь протягом уроку.

— Одна з народних легенд оповідає, що казкова жар-птиця приносить з теплих морів золотий ключик, яким міцно закриває двері домівки, куди сховалась зима. А потім поступово відчиняє троє дверей, з яких виходять три красеня: Березень, Квітень, Травень. Кожному з них жар-птиця наказ дає і посилає на землю. Про цих красенів ви прочитали казку «Як Квітень до Березня в гості їздив».
1) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
— Назвіть дійових осіб казки.
— Чому Березень не міг дістатися до Квітня в гості?
— Що Травень порадив Березню?
— Чому здивувався Березень?
2) Читання за особами розмови Квітня з Травнем та Квітня з Березнем.
— Тепер ви знаєте, чому в нас весною така нестійка погода. І навіть у народі існує прислів’я: «У березні сім погод надворі: сіє, віє, крутить, мутить, зверху ллє, знизу мете».
3. Робота над прислів’ями
 Як ви розумієте прислів я (усно)
- Від березневих дощів земля квітне.
- Весна днем красна.
- Вода з гір потекла, весну принесла.
2) Гра «Розсипанка».
 Весняний вітер повіяв і розсипав прислів’я. Відновіть його! (запишіть)
пташок, і, Квітень, землю, зустрічає, квітчає.
(Квітень землю квітчає і пташок зустрічає.)

 Підсумок уроку
— Якій порі року був присвячений сьогоднішній урок?
— Що найбільше сподобалося на уроці?
VI. Домашнє завдання
— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Рідна мати моя...».

 Математика


10.04 Тема Ділення на двоцифрове число способом послідовного ділення  (64 : 16) способом випробовування. Розв’язування і порівняння складених задач на три дії

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з прийомом ділення на двоцифрове число.
  Вивчення нового матеріалу
— Розгляньте, як знаходили частку 64 : 16 способом випробовування.
Як ми міркували? (64 поділити на 16 означає знайти таке число, яке при множенні на 16 дає 64. Це число будемо шукати випробуванням. Починаємо випробувати числа, починаючи з 2.)
16 ∙ 2 = 32 (число 2 не підходить);
16 ∙ 3 = 48 (число 3 не підходить);
16 · 4 = 64; отже, 64 : 16 = 4.
При діленні двоцифрового числа на двоцифрове при підборі частки доводиться кожного разу перевіряти, яке число вийде при множенні дільника на передбачувану частку, чи дорівнює воно діленому (тоді частку знайдено правильно) або менше (більше) за нього (тоді потрібно спробувати інше число, яке, відповідно, більше або менше за те, що перевірялося).
Далі вчитель ознайомлює учнів з більш раціональним способом проб, застосовуючи прикидку:
64 : 16 =                                       · 16 = 64.
Прикидка: шукаємо таке число, яке при множенні на одиниці дільника, 6, дає результат, що закінчується одиницями діленого, 4. При множенні 4 на 6 у результаті отримаємо число 24, воно закінчується 4. Чи є інші такі числа? (Ні.) Випробуємо лише число 4: 4 · 16 = 64. Висновок: число 4 є часткою чисел
64 та 16.
Пам’ятка
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове число
(Спосіб випробування з прикидкою)
·         Розділити число а на число b означає знайти таке число с, яке при множенні на дільник b, дає ділене а.
а : b = с, тому що с · b = а
·         Це число знаходитимемо випробуванням, застосовуючи прикидку:
— шукаю таке число, яке при множенні на одиниці дільника дає одиниці діленого; записую його;
— розмірковую, чи є ще такі числа; записую їх;
— випробовую множенням усі записані числа.
·         Роблю висновок.
75 : 15 =          ;              · 15 = 75.   
3; 5
3 · 15 = 45
5 · 15 = 75
75 : 15 = 5, тому що 5 · 15 = 75
 Первинне закріплення (с. 143, завдання 944)
— Знайдіть частки способом випробовування.
26 : 13 = 2 (тут проба числа 2 відразу дає потрібний результат); 42 : 14 = 3 (якщо починати пробувати з числа 2, то з’ясується, що вийшло 14 · 2 = 28, а 28 менше, ніж 42, тобто, число 2 не підходить, потрібно взяти більше число. Пробуємо 3. Тоді 14 · 3 = 42, отже, частка — 3.)
— Прочитайте задачу.
— Дайте пояснення до кожної дії.
— Прочитайте задачу. Чи схожа вона на попередню? Чим?
— Що знайдемо першою дією? (Скільки груш у 8 ящиках.)
— Що дізнаємося в другій дії? (Скільки груш було.)
— Якою дією дамо відповідь на питання задачі? (Діленням)
— Розв’яжіть задачу
Розв’язання
1) 11 · 8 = 88 (гр.) — у 8 коробках;
2) 88 + 3 = 91 (гр.) — було;
3) 91 : 13 = 7 (ящ.)
Відповідь: 7 ящиків потрібно.
Учні вимірюють довжини сторін і знаходять периметр прямокутника КМОР.
С. 144, завдання 950; 951.

Природознавство

10.04
Тема:  Узагальнюючий урок за темою.

-          Сьогодні  ми продовжимо мандрівку царством ТВАРИН, узагальнимо і систематизуємо свої знання про них.
-          На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні, проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені об’єднали тварин у групи , саме за істотними ознаками. Істотні ознаки риб, комах ,звірів і птахів ми вже знаємо. Тож спробуймо їх пригадати.
  


                 Гра «Роздивись та пригадай!» 


НУШ. Тиждень "У світі тварин". Риби


         -          Пригадайте все , що ви знаєте про риб.
-          Риби живуть в океанах, морях, річках та ставках.
-          Тіло у риб сплюснуте, вкрите лускою.
-         

-          Пригадайте,  що ви  знаєте про комах
                                       
  

  Травневий хрущ західний

-          Це хрущ – комаха  
-          Комахи – найчисленніша група тварин.
-          До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники – стрибунці. Джмелі та багато інших.
-          Вони стрибають, бігають, літають. Повзають, плавають.
-          Усі комахи мають 6 кінцівок.
-          Тіло комах складається з 3 частин: голови, грудей і черевця. 
-         За допомогою вусиків комахи відчувають запах.

-          Діти, тепер згадаємо про птахів  


Снігур — Вікіпедія
-          Снігур – це птах.
-          Тіло птахів вкрите пірям.
-          Замість передніх кінцівок – крила.
-           Форма тіла особлива. Вона допомагає йому літати.


Вправа «Закінчити речення» 
-          Діти, пригадайте про звірів.
-        Звірі – це група тварин, які годують … (малят молоком).
-        Свійські звірі – це звірі, за якими … ( доглядають люди).
-        Дикі звірі – це звірі, які … (живуть у лісі).
-        Рослиноїдні звірі – це звірі, які живляться … ( рослинами).
-        Всеїдні звірі – це звірі , які живляться … (рослинами і тваринами).
-        Хижі звірі – це звірі , які живляться … (іншими тваринами).
-        Тіло звірів складається з … (голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок).
-        Діти, чи всі вони живуть в одній домівці? (Ні).
-        А де вони живуть? Як? (за одними доглядають люди. А інші живуть у лісі).
-        То як ми назвемо тих звірів, за якими доглядають люди? (Свійськими, домашніми)
-        А як називаються звірі, які живуть у лісі? (Дикими). (слайд 9)
-        Яких ще заєте свійських звірів? Диких?
  


 Хвилинка ерудита.
1. Хто з лісових звірів розвішує гриби для сушіння на деревах і з якою метою?( Білка запасається на зиму сушеними грибами.)
2. Товстим чи худим залягає ведмідь у барліг і чому? (Товстим. Жир обігріває і годує ведмедя.)
3. Що буде з бджолою, коли вона вкусить? (Бджола гине.)
4. Чиї пташенята не знають своєї матері?( Пташенята зозулі.)
5. Назвіть найменшу пташку? (Колібрі.)
6. Скільки років живе щука? (Щука може жити 100—200 років.)
7. Назвіть найбільшу рибу в світі? (Китова акула. Довжина її — близько 30 метрів.)
8. Яка риба без луски? (Сом.)
9. Хто з птахів найшвидше літає?
(Сокіл, сапсан — 301 км/год., стриж — швидкість — 185 км/год.)
10. Хто з птахів найрозумніший?
(Ворон, за ним ідуть папуги, а третє місце — посідають гуси.)
11. Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? (Дятла.)
. Гра «Так чи ні»
(Вчитель читає твердження, а діти відповідають «так» або «ні»).
- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими. (Ні)
 - Горобець – це перелітний птах. (Ні)
 - Бджола – це комаха. (Так)
 - Сорока – це зимуючий птах.(Так)
 - Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими. (Так)
 - Комахи мають 10 ніг. (Ні)
 - Істотна ознака комах – це 6 ніг. (Так)
 - Риби дихають киснем, розчиненим у воді. (Так)
 - Тварини – це частина живої природи. (Так)
 - Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді. (Так)
 - Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах. (Ні)
 - Найчисленніша група тварин – це комахи. (Так) –

Підсумок уроку.
    Гра « Незакінчене речення»  
- Я дізнався…
- Я навчився….
- Мені найбільше сподобалось….

Немає коментарів:

Дописати коментар