Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 16 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання



16.04 Природознавство 
Тема.  Узагальнюючий урок "Тваринний світ України"



16.04         Українська мова
Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий переказ. 

— Діти, сьогодні на уроці ми будемо   вчитися стисло переказувати текст.
2. Читання   тексту «Сміливий вчинок»
В один із сонячних днів Федір повертався зі школи додому. У нього був радісний настрій. Дорога пролягала через старенький місток.
Підходячи до мосту, хлопчик почув веселі голоси школярів і жалібне поскрипування дощок. Діти, сидячи на поручнях, розгойдували його та верещали від задоволення. І раптом сталося непередбачене. Маленька Світланка, змахнувши рученятами, впала з поручнів у річку і зникла під водою. Не роздумуючи й хвилини, Федір кинувся за нею.
Нестерпно довго тягнувся час. І лише тоді, коли Федір вийшов на берег, тримаючи на руках дівчинку, діти полегшено зітхнули. Всі побігли до рятівника і переляканої, але живої Світланки.
3. Визначення теми і основної думки      
— Яка тема цього тексту? А основна думка?
— Скажіть, у заголовку виражена тема чи основна думка?
— А чи можна текст назвати «Гарний учинок»?
4. Змістовий аналіз тексту
— Куди йшов Федір?
      — Яке заняття знайшла собі малеча?
— Що трапилось зі Світланкою?
 — Хто врятував дівчинку? 
— Чому це трапилось зі Світланкою? 
— Чим міг закінчитись цей випадок? 
— Який висновок ви повинні зробити для себе? 

5. Повний аналіз тексту 
— Як можна по-іншому сказати:
 радісний (веселий                                 пролягла (простяглася)     
         жалібно (близько до плачу)                    верещали (галасували)      
         непередбачено (не думали наперед)      раптом (зненацька)  
       зникла (пропала)                                     кинувся (скочив)  
         нестерпно (не можна витерпіти       не роздумуючи (миттю)    
         побігли (помчались)                               поручні (перила)
— Замініть сполучення слів близькими за значенням: в один із днів (одного разу), верещали від задоволення (задоволено верещали), полегшено зітхнули (зітхнули з полегшенням), тягнувся час (ішов час). 
— А чому автор використав саме ці слова, а не ті, що ми назвали?  
— Які слова вживає автор, щоб не повторювались слова Федір і Світланка? 
6. Структурний аналіз тексту 
— Назвіть зачин, кінцівку. 
— Скільки абзаців виділено в тексті?
7. Складання стислого переказу 
— Прочитайте план. 
1. Додому. 
2. Старенький місток.
    3. Світланка у воді
4. Дівчинку врятовано. 
— За цим планом повчимося складати стислий переказ.  Прочитай перший абзац. Як його зміст можна передати одним реченням? (Федір повертався зі школи.) 
 Прочитай другий абзац. Які дії відбувалися в цьому абзаці? …

І так далі стисло  записуєте текст.

— Який текст училися складати на сьогоднішньому уроці? 
— Який текст вам сподобався більше — авторський детальний чи наш стислий? 
— Чому? (Детальніше, яскравіше зображено ситуацію, яка відбулася.) 
— А коли в житті нам доводиться говорити стисло? 
— Чи треба вміти переказувати детально і стисло? 

Немає коментарів:

Дописати коментар