Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

понеділок, 27 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання 28.04

Вівторок 28.04


28.04 Літературне читання
  Тема. Василь Чухліб «Равлик»

— Сьогодні ми відкриємо ще одну сторінку української дитячої літератури.
 Ознайомимося з життєвим і творчим шляхом Василя Васильовича Чухліба.

-Будемо працювати з його оповіданням «Равлик»
 Очікувані результати
«Мені б хотілось,щоб після цього уроку ви могли пояснювати ,що таке оповідання,чому цей твір є оповіданням, що таке проза , могли б розповісти про  автора,висловити власне ставлення до вчинків героїв.
Знайомство з творчістю Василя Чухліба
-Деякі факти з біографії Василя Чухліба
Біографічна довідка
— Василь Чухліб народився в селі Лебедівка на благословенній землі древньої Чернігівщини, і мальовнича краса її природи з малих літ глибоко запала йому в серце, щоб вихлюпнутися схвильованими рядками в його поетичній прозі.
Районна газета «Правда Остерщини» опублікувала перший вірш Ва­силя Чухліба, коли він був ще учнем середньої школи. У 1970-ті роки новели В. Чухліба, надруковані в періодиці, привернули увагу редакції журналу «Ма­лятко», і тоді письменникові запропонували виступити з оповіданнями для дітей. Згодом з творів, надрукованих у «Малятку», склалася перша книжечка молодого літератора «Хто встає раніше». Відтоді письменник не полишає пра­цювати для дітей. Пише В. Чухліб короткі оповідання та казки — прозорі, як кришталь, тихі, як тепле літо. Більшість із них — про природу. Жив Ва­силь Чухліб у Києві. Василю Чухлібу присуджено премію імені Лесі Українки 1996 року.

-Чому присвятив більшість творів ?
-На які мови перекладено твори?
       -До чого закликав автор у своїх творах?
-Звідки брав автор описані події?
 Опрацювання оповідання В. Чухліба «Равлик»
1) Гра «Упізнай героя».
Лізе-лізе потихеньку,yy
Тягне гору помаленьку,
А коли лякається —
У горі ховається. (Равлик)

2) Знайомство з твором
— Про яку подію із життя Тетянки розповів автор?
                              РАВЛИК
—    О, тату, равлик! — вигукнула Тетянка.—
Та який великий! Присіла над ним, заспівала:
—    Равлику-Павлику, де ти був?.. Хм! Не відповідає, сховався у свою хатинку...
—    Бо ти ж його злякала.
Тетянка посиділа тихенько і, коли равлик вигулькнув, знову до нього:
—    Равлику-Павлику, куди йдеш?
Равлик цього разу не сховався, заворушився і поповз через стежину.
—    Тепер зрозуміло, куди він прямує! — сказав тато.— Недавно ж дощ пройшов. Та захопив тільки ту частину гаю, що через стежку навпроти. А равлик, мабуть, захотів пити.
—    Це ж поки він туди добереться!..  
І Тетянка взяла равлика й перенесла через стежину.  
Він завмер на якусь хвилину, а потім розвернувся і поповз назад. І якраз туди приповз, звідкіля взяла його Тетянка.  
—    Бач, упертюх який! Не любить, щоб допомагали,— насупила брови Тетянка.
—    Може, і важко йому, але ж кожному хочеться самому здолати свою дорогу,— мовив тато.
І вони пішли своєю стежиною, а равлик — своєю.

3)Робота над заголовком.
— Промовте заголовок: із захопленням; із радістю; зі здивуванням; з не­вдоволенням.

4) Читання оповідання учнями в парах одне одному.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Який настрій воно у вас викликало?
— Хто є головними персонажами оповідання?

Фізкультхвилинка

5) Словникова робота.
— Доберіть синоніми до слів:
вигулькнув (з’явився);
упертюх (упертий, не­поступливий, настирливий);
здолати (перемогти, підкорити).


6) Повторне читання оповідання учнями вголос 

_Товсті та тонкі запитання
Цікаво знати!
Одними з найдавніших жителів планети є равлики. Учені стверджують, що ці крихітки з’явилися більше 500 мільйонів років тому. Вони можуть адап­туватися до будь-якого середовища, не вимагають багато їжі. Равлики жи­вуть у середньому близько 15 років.

Їх життєздатність уражає: під час неспри­ятливих умов вони можуть впасти у сплячку навіть на півроку! З настанням холодного періоду року молюск утягує ногу і голову в раковину, сховавшись попередньо під листя або в землі. Вхід закривається слизом, який з часом твердне.

 Триває цей сон аж до настання весни. Таким чином, равлики можуть переносити сильний холод і спеку. Приміром, садові представники можуть ви­тримувати температури аж до –120 °С. З настанням теплої пори року равлики прокидаються і жадібно накидаються на їжу.

Вони розмножуються шляхом відкладання яєць. Равлики не здатні жувати, вони перетирають їжу своїми 25 тисячами зубами, які розташовані у вигляді терки.

Їдять вони все: маленьких личинок, траву, листя, черв’яків. П’ють ці створіння не тільки ротом, але і за допомогою зовнішніх покривів шкіри. Висушені екземпляри за шість годин ввібрали через слизову оболонку таку кількість води, яка дорівнює половині всієї їхньої ваги.

 Цікавий факт! У Франції живе бургундський равлик, який узимку в мороз і влітку в посуху спить, але, коли йде теплий тихий дощ, він починає «співати» — видає такі звуки, які нагадують мелодійний спів.

Равлики володіють однією дуже неприємною для тварин і людини особливістю, яка виявляється в основному навесні: вони є переносниками паразитів: стрічкових черв’яків і глистів.


Читання оповідання за особами.
— За допомогою інтонації передайте здивування, радість, невдоволення Тетянки та розсудливість тата.
— Як ви розумієте зміст виділених слів?
Автор-
Тетянка-
Тато-

Робота в групі
Спікер-(керівник групи-зачитує питання)
Секретар-веде записи
Посередник-слідкує за часом
Доповідач-чітко висловлює спільну думку

9).Дискусія з автором  «Запитайте у автора»
Питання до автора за текстом
-Чому автор стверджує,що… ?
-Що має на увазі автор коли пише..?

 «Сенквейн»

(мої враження від уроку)

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?
— Чого навчає нас це оповідання?
— Який висновок для себе зробили?

VII. Домашнє завдання
Переказувати оповідання:від імені Тетянки або  від імені равлика.

28.04 Математика 

 Тема. Поняття «чисельник», «знаменник». Риска дробу як знак ділення. Розв'язування складених задач на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

-Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення із дробами.
Ми вивчаєм дріб звичайний,
Фантазуєм надзвичайно:
Куди погляд наш впаде-
Загадкове щось знайде!

Вивчення нового матеріалу
Робота за підручником  
Учні ознайомлюються з правилом: знаменник дробу показує ,на скільки рівних частин поділено ціле ,а чисельник-скільки таких частин узято .

Завдання 973 Колективне опрацювання матеріалу
-Яку частину смужки зафарбовано на кожному малюнку ?
Учні записують ці частини дробами.Порівнюють ,що більше,та записують за зразком .

-ЗВЕРНІТЬ УВАГУ:чим на більше частин поділено ціле,тим менша величина однієї частини.
 
Завдання 974.
-Яку фігуру зображено на кожному малюнку ?
-Яку частину фігури зафарбовано?
Учені записують ці частини біля дошки,решта-у зошитах.
Завдання 975 .Порівняння дробів.
Один учень біля дошки ,решта у зошитах.
Завдяння 977
Поясніть числа задачі.
-Що означає число 32?
-Що означає знаменник 4 ?(Число 4 означає,що увесь виноград розділили на чотири рівні частини.)
-Що означає чисельник 1?(Число 1 означає,що лише одну таку частину взяли.)
-Яку число є шуканим ?(Маса родзинок.)
Розв’язання
32:4=8(кг)
Відповідь:8 кілограмів родзинок можна отримати з 32 кілограмів винограду.
Завдання 978
І-спосіб
1)24+4=28(грн.)-заплатили за альбом;
2)28:7=4(грн.)
ІІ-спосіб
(24+4):7=4 (грн.)
Відповідь:4 гривні заплатили за плакат.
Завдання 979.
1)9:3=3(см)-ширина прямокутника ;
2)(9+3)*2=24(см)
Відповідь:периметр прямокутника 24 сантиметри .
 Підсумок уроку.
-Що означає число над рискою?
-Що означає число під рискою?
-Молодці,ви виконали всі завдання ! 
 Домашнє завдання.
Сторінка 148, завдання 980, 981 .

28.04 Українська мова


  Тема. Дієслова-синоніми. Удосконалення висловлювань шляхом добирання дієслів-синонімів


 -На сьогоднішньому уроці ми продовжимо працювати над дієсловом. Будемо спостерігати за роллю дієслів у реченнях, текстах, добирати до дієслів синоніми.
 Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
                         Суперечка
Корова, кінь і собака говорять між собою, кого хазяїн більше любить. Кінь говорить: "Хазяїн більше любить мене. Я йому плуг тягаю, дрова з лісу вожу. Сам хазяїн на мені в місто їздить.
А корова говорить : " Ні, хазяїн більше любить мене. Я всю його сім'ю молоком годую".
Собака як заговорить : "Ні, мене. Я хазяйське добро стережу".
Почув чоловік цю суперечку і говорить : "Не сперечайтеся. Всі ви мені потрібні. Кожен хороший на своєму місці".
-Що в цьому тексті вам не сподобалось?
-Якими словами потрібно замінити дієслово говорити ? (Засперечатись, сказати, зауважити, загарчати.
Вправа 399 ( усно)
Вправа 400 (письмово)
  Відновіть  словникові слова. Якщо діти правильно виконають завдання, то зі вставлених букв можна буде скласти слово.
...ортрет
 .. .лень
...еспубліка
 ...рамвай
(ПОРТ)
Підібрати синоніми до слова чатую (стережу, вартую)
Фізкультхвилинка.
Ми руками помахаєм,
Вітерця всі попрохаєм
Хай подує вліво, вправо.
Щоб спочити учням вміло
Парус хоч у нас маленький,
Але високий, не низенький.
Набрались сил- і знову всі вперед,
 Підсумок уроку
Незакінчене речення. 
-На уроці я дізнався…
-Мені сподобалися…
-Я запам'ятав…
Домашнє завдання   До поданих дієслів дібрати дієслова-синоніми  
Бігати
Бавитися
Думати
Іти
Доглядати
     



Немає коментарів:

Дописати коментар