Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

вівторок, 7 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання

Літературне читання


Тема. Контрольна робота . Робота з літературним твором


1.   1.   Прочитай уважно текст.
У прадавньому Вавілоні десь із п'ять тисяч років тому з'явилися перші книжки. Але що то були за книжки!
Сторінками були глиняні плитки. На ці плитки гострими паличками наносили знаки так званого клинопису. Літери мали вигляд клинців. Після заповнення такої «сторінки» її обпалювали на вогні. Клинописна «книга» складалася із багатьох-багатьох сторінок. Щоб перенести не те що цілу бібліотеку, а навіть одну «книжечку», її власникові доводилося наймати носіїв!
Нарешті у другому столітті до нашої ери люди навчили робити зручні і досить легкі книги з першого «паперу» — пергаменту.
Телячі шкури мочили, старанно вишкрібали з обох боків, набілювали у вапні, натягали на спеціальні рами і сушили. Коли шкури висихали, їх знімали, акуратно обрізували — і виходив гладенький, тонкий і дуже міцний «папір». На ньому було легко і зручно писати, але це була дуже відповідальна справа: «папір» коштував надто дорого, і на ньому не можна було писати абияк.
Уявляєш, яку череду треба мати, аби зібрати бібліотечку твоїх улюблених книжок, виготовлених у такий спосіб?!
Пергамент можна нині побачити в музеях, де зберігаються старовинні книги.
У ранньому середньовіччі єгиптяни навчилися виробляти аркуші для письма з болотяної тростини папір, що сягала заввишки п'яти метрів.
Цей аркуш називали папірусом. Він мав ніжний світло-бежевий колір і красиву сітчасту поверхню. Написану на папірусі книгу не складали, а згортали у сувій. Найдовший серед знайдених сувоїв папірусу має понад 40 метрів довжини.
А де й коли з'явився сучасний папір?
Той папір, який ти вживаєш, винайшов китаєць Чай Лунь ще в другому столітті нашої ери.
Папір сьогодні — твій великий друг. На ньому ти вчишся писати, з його допомогою довідуєшся про все на світі. На папері увічнено все те найкраще, чого досягло людство.

2.        2. Придумай і запиши  заголовок до цього тексту.
3.      3.  У який розділ ти б помістив (помістила) цей твір?
А «Життя братів наших менших»
Б «З історії книги»
В «Усна народна творчість»
4.     4  Де з явилися перші книжки?
А у Римі
Б в Афінах
В у Вавилоні
5.     З чого виготовляли перші книжки?
А з глини
Б з папірусу
В  з пергаменту
6.      6 Встанови  відповідність.
Глина                                   пергамент
Шкіра                                   папір
Деревина                            папірус
Болотна тростина             плитка
7.      Закінчи речення
Папір – мій друг, бо ________________________________________________________
8.      8 Напиши, чому потрібно економно використовувати папір (4-6 речень) 
      

    Українська мова
   
Тема. Спостереження за вживанням прикметників у загадках



 — Чи любите ви відгадувати загадки?
— Сьогодні ми спробуємо складати загадки самі.

— Народ створив багато загадок, у яких «заховав» прості й відомі всім предмети. Прикметники виявилися дуже зручними для того, щоб описати предмет, не називаючи його. Саме це і потрібно робити в загадці.
2. Працюємо разом (вправа 374, с. 153)
— Прочитайте і відгадайте загадки. Спишіть. Укажіть, які слова допомогли відгадати загадки. Чи є серед цих слів прикметники?
— Позначте будову виділених слів.

3.  Вправа  376, с. 154) (усно)
— Прочитайте казку. Чого вона вчить?
— Знайдіть у тексті прикметники. Визначте рід прикметників, ужитих в однині.
— Пригадайте, які казки про хвальків ви знаєте.


4. . Конкурс на кращого відгадувача загадок (усно)
— Відгадайте загадки.
У травах сестри луговії,
Золотенькі очі, біленькі вії. (Ромашки)
Я маленький, я вухатий, 
Попелястий, волохатий. 
Я стрибаю, я тікаю, 
Дуже куций хвостик маю. (Заєць) 
Хто ми? 
Гей, що то за коні 
Стоять на припоні: 
Зелені, лобасті, 
Довгасті, голчасті, 
Нічого не возять, 
А солі просять. (Огірки) 
Г. Храпач 
Срібні спиці, срібні роги — 
Друг надійний для дороги. (Велосипед) 
М. Кондратенко 
Гостроносий і малий. 
Сірий, тихий і не злий. 
Вдень ховається. Вночі 
Йде шукать собі харчі. (Їжак) 
В. Кравчук 
— Спишіть одну із загадок. Підкресліть прикметники. 

5. Робота в групах 
— Складіть 1 загадку за вибором:
  — про явище природи; 
  — про навчальне приладдя; 
  — про квіти; 
 — про тварин. 

— Чи сподобалося вам відгадувати і складати загадки? 
— Слова якої частини мови допомагали вам під час складання і відгадування загадок? 
  Домашнє завдання 
Вправа 376 (друге завдання), с. 154.

Математика 

            Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. 

На вас чекає цікава і змістовна робота. 
Ми повторимо ділення двоцифрового числа на двоцифрове, 
закріплюватимемо уміння ділити двоцифрове число на двоцифрове, застосовуючи спосіб випробовування;
 розвиватимемо уміння розв’язувати рівняння та задачі; 
   розвиватимемо обчислювальні навички.
·        Усний рахунок.

15
10
450
6 кг
24
8
960
4 см
48
5
650
7 мм
75
6
132
3 дм
34
20
240
4 км

- Яке число зайве в першому стовпчику? (34)  В другому? (5)
В третьому? (132) Серед іменованих чисел? (6 кг)
- Назвіть іменовані числа в порядку зростання.
- Назвіть  результати множення чисел 1 і 2 стовпчиків.
- Назвіть результати ділення  чисел 3 і 2 стовпчиків, 4 і 2 стовпчиків.



·        Задачі для усного рахунку.
1.     Собака може стрибнути в довжину на відстань 7 м 60 см, це на 1 м 30 см менше, ніж леопард. На яку відстань в довжину  стрибає леопард?
2.     Маса щуки – 34 кг, а риби-меча – на 265 кг більше. Яка маса риби-меча?
3.     Маса  слоненятка - 130 кг, він на 1870 кг легше дитинчати синього кита. Яка маса дитинчати синього кита?
4.     Комар робить крилами 1000 взмахів в секунду, це в 5 раз більше, ніж бджола. Скільки взмахів в секунду робить бджола?
5.     Довжина кита 33 м. Це на 19 м більше, ніж у акули. Яка довжина акули?
6.     Бобер може не дихати під водою15 хвилин, а кашалот – в 4 рази довше. Скільки  часу може перебувати під водою кашалот?
7.     Маса бурого ведмедя – 350 кг, а білого – 500 кг. На скільки кілограмів білий ведмідь тважче бурого?


·        Яким було останнє число? (150) Які цифри є в записі цих чисел?
·        Каліграфічна хвилинка.
1  5  0
-Запишіть числа, які можна скласти з цих цифр.
150,  105, 501, 150

8.      Слону в зоопарку за добу дають 90 кг їжі, а верблюду – 15 кг. У скільки разів слон з’їдає за добу їжі більше, ніж верблюд?

 ·             На минулому уроці ми вчились ділити двоцифрове число на двоцифрове способом випробовування. Чим більше ми обчислимо таких прикладів, тим швидше ви будете підбирати потрібне число у частку.
Поясніть  обчислення виразів 1 стовпчика, приклади другого стовпчика розвяжіть самостійно.



48:24      36:12
66:11      55:11
38:19      45:15
99:33      66:22
75:15      48:12
88:22      84:21

  
Робота за підручником.

№ 877.  Самостійно розв’язати рівняння з наступним коментуванням.
№ 880. Ознайомитися зі змістом задачі. Проаналізувати .    Скласти план її розвязування.

№ 883 .  
   Підсумок уроку.
             1. Герої мультфільмів хочуть, щоб ви швидко виконували вивчений спосіб ділення, і тому приготували для вас цікаві приклади. (Математичний тренажер ділення двоцифрових чисел на двоцифрові). Чи справдилися ваші очікування від нашого уроку?
            
             2.Я починаю речення, а ви маєте його закінчити.
·        Мені на уроці сподобалося …
·        Мені було легко робити на уроці…
·        Мені важко було виконувати на уроці…
-         Який настрій, на вашу думку, переважав на уроці?


Домашнє завдання № 884.

          
 

      
 







Немає коментарів:

Дописати коментар