Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 29 квітня 2020 р.

29.04 середа

Українська мова


Тема. Дієслова-антоніми.

 Перевірка домашнього завдання (вправа 403).
— Прочитайте, які синоніми ви дібрали до дієслів ходити, працювати.
— Прочитайте речення, які ви склали із цими дієсловами. Охарактеризуйте одне із речень за алгоритмом (додаток 9).
 Актуалізація опорних знань учнів.
— Прочитайте текст. З близьких за значенням дієслів виберіть те, яке найбільше підходить за змістом. Текст запишіть.
Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку. Її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Ніжне зелене листячко почало (в'янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив'язали, прикріпили) до кремезного дуба.
— Як називаються слова, близькі за значенням? (Синоніми.)
— А сьогодні ми будемо збагачувати свій словниковий запас дієсловами-антонімами.
Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
1. Вправа-загадка (вправа 404).
— Прочитайте і відгадайте загадки.
— Випишіть парами антоніми, які допомогли вам відгадати ці загадки. (Звечора — зранку, умирає — оживає, удень — вночі, дрімають — літають.)
— Які слова мають протилежне значення тільки в одному тексті? (Дрімають — літають.)
— Назвіть дієслова-антоніми, вжиті у цьому тексті.
2. Збагачуємо словниковий запас (за вправою 405).
— Випишіть тільки пари слів, протилежні за значенням. (Говорила — мовчала, відчиняли — зачиняли, підняв — опустив, почали — закінчили.)
— З будь-якою парою виписаних дієслів складіть запитальне речення. Визначне головні члени речення.
Фізкультхвилинка.
Каліграфічна хвилинка.
Пп пр при ся ів в’я прислів'я
— Пригадайте будь-яке прислів’я.
— Чи є у цьому прислів’ї дієслова? А дієслова-антоніми?
3. Робота з прислів’ями (за вправою 406).
— Пригадайте і запишіть кілька прислів’їв із дієсловами-антонімами за зразком:
Згода дім будує, а незгода руйнує.
(Помічничок від авторів:
• По одежі стрічають, а по уму проводжають.
• Не вчись руйнувати, а вчись будувати.
• Брехнею світ пройдеш, а назад не вернешся.
• Повний колос до землі гнеться, а порожній угору пнеться.
• Ластівка день починає, а соловей закінчує.
• Сміливий там знайде, де боягуз загубить.
• Літо біжить підстрибуючи, а зима бреде похнюпившись.)
4. Вправи для самостійної роботи.  
1) Прочитайте. Випишіть дієслова-антоніми. Поставте до них питання.
• Ластівка день починає, а соловей кінчає.
• Сміливий там знайде, де боягуз загубить.
• Згода дім будує, а незгода руйнує.
• 3 вітром прийшло, за вітром і пішло.
Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон»
— Розкажіть все, що вже знаєте про дієслово.
— Самостійно доберіть кілька пар дієслів-антонімів, які не звучали на сьогоднішньому уроці.
VI. Повідомлення домашнього завдання
С. 164, вправа 407.

29.04  Математика


Тема. Порівняння частин. Побудова кола (круга). Розв’язування складених задач на 2—4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
(арифметичні дії першого і другого ступенів)
  
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
         1. Перевірка домашнього завдання
         Завдання 980
— Прочитайте, як ви порівняли дроби.
         Завдання 981
— Скільки зошитів залишилося? ((9 + 7) • 3 : 3 = 16 (зош.))
         2. Хвилинка каліграфи (с. 149)
         3. Проблемне запитання
— А тепер я пропоную вам порівняти ці дроби. Розгляньте їх.
— Що ви помітили? (Знаменники у дробів різні, чисельники однакові.)
— Знайдіть серед цих дробів найменший і найбільший?
— З’явилося багато думок. У нас виникла проблема: як порівняти дроби з різними знаменниками?

 ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися порівнювати дроби з чисельником 1.
         1. Робота за підручником (с. 148-150)
         Завдання 982. Робота в парах
— Розв’яжіть чарівний ланцюжок.
         Завдання 983. Робота в групах
— Яку частину квадрата зафарбовано синім кольором? жовтим кольором? Учні записують дроби, що позначають ці частини. Називають чисельник і знаменник кожного дробу і пояснюють, на що вони вказують. Порівнюють ці дроби.
         Завдання 984
Учні креслять два відрізки завдовжки 12 см. На одному відрізку виділяють кольором його чверть, а на іншому — третину. Записують ці частини дробами. Порівнюють ці дроби.
         Завдання 985. Порівняння дробів
Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
         Завдання 986
Учні записують і порівнюють дроби: одна дев’ята й одна шоста; одна сьома й одна третя; одна двадцята й одна дванадцята.
         Завдання 987. Усне розв'язування задачі
         Завдання 988
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують двома способами.
         Розв’язання
1-й спосіб                                     2-й спосіб
17 • 4 + 17 • 8 = 204 (грн)       17 • (4 + 8) = 204 (грн)
         Відповідь: 204 грн отримали від продажу всіх речей.
         Завдання 990
— Як називають ці фігури? (Прямокутники)
— Яку частину фігури на кожному малюнку не зафарбовано?
Учні записують дроби, що позначають ці частини (). Порівнюють ці дроби.
         Завдання 989
Учні ознайомлюються з правилом: коло — це замкнена крива лінія, яка є межею круга.
За малюнками називають номери кіл та номери кругів.
         Завдання 991
Учні креслять коло і круг, користуючись пам’яткою.
         Пам'ятка «Побудова кола»
1) Будую відрізок, довжина якого дорівнює радіусу 2 см.
2) Установлюю ніжки циркуля на кінцях відрізка.
3) Проводжу коло.
4) Позначаю центр кола буквою О.
         2. Офтальмологічна пауза
         3. Розв'язування логічного завдання
Скільки всього двоцифрових чисел; трицифрових чисел?
         Розв’язання
9 — число одноцифрових чисел, 99 — число одноцифрових та двоцифрових чисел, 999 — число одноцифрових, двоцифрових та трицифрових чисел.
Маємо 99 - 9 = 90 — двоцифрових чисел та 999 - 99 = 900 — трицифрових чисел.

 ПІДСУМОК УРОКУ
— Чи можемо ми порівняти дробові числа із чисельником 1?
— Що дізналися про порівняння дробів з чисельником 1?

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 150, завдання 992. 


29.04 Літературне читання 

Тема. Світ прози. Оповідання. Олександр Копиленко «Розбишака Чив»


- На уроці ми будемо: МИСЛИТИ, МІРКУВАТИ, ДОВОДИТИ, ОБГРУНТОВУВАТИ, РОБИТИ ВИСНОВКИ.
-        
 Вправи на вдосконалення навичок читання
1.     Мовна розминка
а) вправи на дихання 
1.   1,2,3 – вдихaємо пoвітря, 4 – видихaємо.
2.     1,2,3 – вдихaємо пoвітря, 4 – видихaємо, ніби гaсимо cвічку.
3.      1,2,3 – вдихаємо пoвітря, 4 – видихаємо, показуємо, як із кульки вихoдить  пoвітря.
б) Чистомовка
Ро – ро – ро – твори добро;                                                                                                                                                                          Ити – ити – ити – нам у добрі жити;                                                                                                                                                    Ать – ать – ать – хай всі добро творять.
2.     
Гра «Переплутанка»
Акчак (качка)                                        елкале (лелека)
Качай (чайка)                                        бугол (голуб)
Чакред (деркач)                                    теляд (дятел)
Лязуоз (зозуля)                                     лосовей (соловей)
Перекапіл (перепілка)                          робегоць (горобець)
-         Яким одним словом можна узагальнити усі ці слова? (птахи)
3.     «Мозковий штурм»
-         Яких птахів ви ще знаєте?
-         Які птахи називаються перелітними, осілими?
-         Чим птахи відрізняються від інших тварин?
4.     Розмовна хвилинка
Птахи – це вічні і прекрасні супутники нашого життя. Їх дзвінкий і радісний спів піднімає настрій, зачаровує. Вони приносять користь людині й природі. Щороку різні їх види зникають, багато занесені до Червоної книги. Тому, оберігаючи птахів, ми оберігаємо саму природу.
Богдан Кириченко читає вірш Д.Павличко «Тріпоче серце…»
-         До чого закликає автор цього вірша?
5.     Асоціативний кущ
                     Добре співають                    поїдають шкідників

Розповсюджують насіння        ПТАХИ            окраса природи
                                
                               Домашні улюбленці               дають м’ясо, яйця, пір’я

6.     Скоромовка – розсипанка

Летів сів прибіг стовпчик хлопчик
На горобчик горобчик утік.

Летів горобчик, сів на стовпчик.
Прибіг хлопчик – утік горобчик.


-        Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему. Прочитайте її назву.(Світ прози.)
Гра «Незвичайна математика»
Зуб + і – убі + ага + дка = … (загадка)
Скарб – арб  + ород – д + мовк + а = … (скоромовка)
Усіх – іх + мі + шум – ум + ка = … (усмішка)
При + кут – ут + азал – ал + ка = …. (приказка)
Пас – ас + рис + ліс – с + вя = … (прислівя)
Вітер – те + ш = … (вірш)
- Про який жанр ми не згадали? (оповідання)
Сприймання нового матеріалу
1.      Опрацювання статті про оповідання (ст.129)
Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання статті учнями

2.      Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом Олександра Копиленка
1)      Розповідь учителя.
-        Народився Олександр Іванович Копиленко в Констянтинограді на Полтавщині у родині залізничника . Полтавська земля, яка зростила талановитого письменника, дала йому творчу наснагу, наділила любов’ю до природи, людей і життя. У творах для дітей Копиленко багато розповідав про природу. Він вважав, що тільки та людина, котра знає і любить тварин, може бути по-справжньому порядною, шляхетною, доброзичливою. Олександр Копиленко видав понад сто книжок. Та чи не найголовнішою в його житті стала збірка оповідань про природу «Як вони поживають». Його оповідання друкувалися в журналах «Малятко» та «Барвінок». Передчасно пішов від нас письменник, та ім’я його завжди серед нас. Ним названі вулиці, школи, бібліотеки у багатьох містах. Існує премія імені Олександра Копиленка, яку вручають письменникам та художникам за кращі твори, присвячені дітям. Ім’я О.І.Копиленка занесено  в Енциклопедію світової літератури.
3.      Гра «Передбачення»
-        Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням Олександра Копиленка, в якому він описав поведінку одного з братів наших менших.
-        Прочитайте заголовок оповідання. («Розбишака Чив».)
-        Про кого може йтися в цьому оповіданні?
-         А чому ви думаєте, що це горобець? (чив-чив)
-        Як ви розумієте слово розбишака? (Той, хто любить бешкетувати, пустувати. Той, що б’ється (про птахів).)
Загадка на допомогу
Сірі крильця в нього є,
Дзьобом зернятка клює,
Проспівав нам «чив-чив-чив»,
З’їв зерно – і полетів. (Горобець)
4. Опрацювання оповідання О.І.Копиленка «Розбишака Чив» (ст. 130-131)
Зараз ви прослухаєте оповідання і подумайте чому автор назвав горобця розбишакою?
1) Виразне читання оповідання вчителем + сильні учні
- Чи сподобалось вам оповідання?
- Хто є його головним персонажем? (Горобчик)
- Чому ж автор назвав горобця розбишакою?
      2) Словникова робота (робота зі словниками)
Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.
Кортить                        оселі
Оселився                      вдачею
Зухвалий                       статечного
Звичайний                    безстрашного
-         Які слова вам незрозумілі?
-         Знайдіть слово оселя у словнику? (с. 226)
-         Прочитайте, що означає статечний у підручнику?
Статечний- розсудливий, розважливий у вчинках, поважний.  
-         Назвіть спільнокореневі слова? (оселився, оселі)
-         Назвіть іменники? (оселі, вдачею)
-         Назвіть прикметники? (зухвалий, звичайний, статечного, безстрашного)
-         Назвіть дієслова? (кортить, оселився)    
Фізкультхвилинка
  
 3)  Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
- Де оселилася пташка? (Перший абзац.)
- Якої пори року відбувалися описані події?
Робота за ілюстрацією.
- Розгляньте ілюстрацію.
- Кого зобразив художник? (Горобців.)
- Знайдіть в оповіданні уривок, якому відповідає малюнок.(Усі вони гуртом пішли в наступ…)
Читання оповідання учнями мовчки.

5) Чи знаєш ти? Довідкове бюро (учні) + інформація підручника
- Мало хто знає, що погрожуючи ворогові, горобчик видає звук, який нагадує гарчання собаки (тільки набагато тихіше).Знайшовши крихту хліба, горобець раптом починає голосно цвірінькати, ніби хоче скликати всю зграю. І зграя справді прилітає, а цей горобець   часто залишається без їжі – крихту відберуть у нього спритніші птахи. Серед птахів немає «егоїстів»: знайшов один їжу – й відразу повідомляє всіх інших. Ну, а якщо їжі мало, він усе одно кличе решту, бо птахи не можуть зміркувати, вистачить їм їжі всім чи ні.     
- Порівняй тексти. Який з них науковий, а який художній?
6) Розташувати план оповідання в правильному порядку.
  
                      План
1.     Знайомство з Чивом.
2.     Зухвалий розбишака.
3.     Зчинилася сварка.
Переказ за планом.

V. Домашнє завдання
Читати оповідання «Розбишака Чив» і переказувати. 

Немає коментарів:

Дописати коментар