Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 13 травня 2020 р.



13.05 Літературне читання  

Тема  Микола Носов «Як Незнайко складав вірші»"

— Підготуємо свої ротики до уроку читання.
1. Складання чистомовки
— Доповніть чистомовку римованими рядками.
Рі-рі-рі — зростайте у ... (добрі).
Лі-лі-лі — діточки мої ... (малі).
Ші-ші-ші — не тамуйте зла в ... (душі).
Та-та-та — хай панує ... (доброта).
— Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні,— римовані.)
— Що таке рима? (Рима — це співзвучність закінчень слів у віршованих рядках.)
2. Вправляння у промовлянні скоромовки
— Повправляємося у промовлянні скоромовки про лінькуватого Жоржика. Будьте уважні, один із рядків скоромовки потрібно буде доповнити словом-римою.
Жоржик лежить, лежебока,
З лежебокою морока.
Женя каже: — Не лежи!
Жито жати поможи!
Жоржик каже: — Дуже жалко,
Жалко, Женечко, лежанки.
Що ж, де будете ви жати?
В житі зможу я лежати.
Ну й дружок, одна морока!
Не дружок, а... (лежебока).
Треба нам його провчити,
Працювати слід навчити.
Став він відмовлятись,
Словами кидатись...
Не слова, а небилиці!
Хлопче, та невже отак годиться?
— Як ви вважаєте, чи можна своїх друзів так закидати небилицями?

Повідомлення теми і мети уроку
— Це сталося в чудовому казковому містечку, про яке написав відомий російський письменник Микола Носов. У цьому містечку ми познайомимося з одним таким дружком, який складав небилиці про своїх друзів, та  матимемо нагоду дізнатися, до чого призвела його творчість.
Читання анаграм
тикКві лькаПілю шайкоПоспі йкоЗна айкоНез
— Розгадавши анаграми, ви зможете дізнатися імена героїв казкового оповідання, уривок з якого ми будемо сьогодні читати. (Квітик, Пілюлька, Поспішайко, Знайко, Незнайко)

— Написав цю казку російський письменник Микола Носов. У дитинстві він мав багато мрій. Хотів стати музикантом — чудово грав на скрипці. Захоплювався хімією і плекав надію бути відомим хіміком. Та після закінчення школи вступив до художнього інституту і став актором. А потім здивував сам себе — подарував світові книгу з казковим містом, де назавжди поселилися малюки-коротульки: Знайко — найголовніший малюк, Пулька — відомий мисливець, Тюбик — художник, Пілюлька — лікар і багато інших. Та найкумедніший серед них — Незнайко. Незнайко весь час брався за певні справи, але ніколи не доводив їх до кінця. І, звісно, через це у нього нічого не виходило. Сьогодні ми дізнаємося про те, як Незнайко вчився складати вірші. Ознайомимося із першою частиною казки «Як Незнайко складав вірші».
1. Опрацювання першої частини казки Миколи Носова «Як Незнайко складав вірші» (с. 175–177) (до слів «Головне — здібності мати»)
1) Первинне читання.
— У кого Незнайко вчився складати вірші?
2) Словникова робота.
— Потренуйтеся в читанні стовпчиків слів. Значення яких слів для вас є незрозумілим? Хто може їх пояснити?
Здібний                      підібрати
зробитися                 дивлячись
здивувався                підборіддя
закінчуються              по-справжньому
3) Самостійне читання тексту учнями.
4) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.
— Ким раніше хотів стати Незнайко?
— Де жив поет Квітик?
— Як насправді звали Квітика?
— Як Квітик пояснив Незнайкові, що таке рима?
— Як зрозумів його Незнайко?
— А як би ви пояснили, що таке рима?
— Які незвичайні слова придумав Незнайко? Як він їх пояснив?
— Прочитайте уривок тексту, де описано, як «думав» Квітик.
— Що Квітик уважав головним у складанні віршів?
5) Робота над ілюстрацією (с. 176).
— Подивіться на малюнок. Якими зобразив художник коротульок?
— Чи можна за зовнішнім виглядом сказати щось про риси характеру Квітика і Незнайка?

3. Опрацювання другої частини казки М. Носова «Як Незнайко складав вірші» (с. 177–179)
1) Первинне читання.
— Про кого Незнайко прочитав вірші?
2) Словникова робота.
— Швидко знайдіть і прочитайте слова по порядку за номерами.
5 Говориться. 6 Вигадуватимеш. 2 Бурмотів. 8 Проковтнув. 4 Перестрибнув. 3 Зацікавишся. 7 Нісенітниця. 1 Цілісінький. 9 Заспокоїтись. 10 Знущання.
3) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання.
— Прочитайте уривок, де описується, як Незнайко складав вірші. Що це вам нагадує?
— Що Незнайко повідомив друзям?
— Як відреагували на його вірші Знайко, Поспішайко і Якосьбудько?
— Чому їм не сподобалися вірші?
— Що сказав Незнайко на своє виправдання?
— Зверніть увагу на імена героїв казки. Про які риси характеру вони свідчать?
— Чи мав рацію Квітик, що вірші складати просто: головне, щоб була думка й рима?
— Як ви гадаєте, що ще потрібно для складання віршів? (Відповіді дітей.)
4) Вправи на швидкість читання.
— Знайдіть і прочитайте абзаци, у яких є слова «Нарешті вірш був готовий», «Ніколи я холодної праски не ковтав», «Треба припинити це знущання!», «...не сердьтеся на мене».
5) Читання тексту за особами.
6) Творча робота в групах.
— Спробуйте скласти про героїв казки такі віршики, які їм сподобалися б.
7) Висновки з прочитаного.
— Чи зрозуміли ви, що потрібно для того, щоб складати вірші?
— Чого навчає цей твір?
— Який схожий твір ви читали в другому класі? Хто його автор? (П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»)
8) Робота над прислів’ям (с. 180).
— Прочитайте прислів’я.
— Кого з героїв казки воно стосується?
 Домашнє завдання
— Перечитайте текст (с. 175–179). Намалюйте ілюстрацію до одного з епізодів.

13.05 Математика





13.05  Українська мова

Тема  Розвиток зв язного мовлення. Редагування текстів

 Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
 прочитайте  текст.
Поні — маленька конячка. Поні люблять усі діти. У поні короткі ніжки, маленька голівка, гладка шерсть. Поні біжить по доріжці і тягне візок. У поні легкий біг. У візок сіли діти. Поні весело побігла доріжкою парку.
— Які недоліки ви помітили в тексті?
— Якими словами можна замінити слово поні?
— При складанні текстів можуть бути різні недоліки: повтори слів, незавершеність висловлювань, непослідовне розташування речень. Ці недоліки усуває людина, яка називається редактор.
— Чи знаєте ви, хто такий редактор?
Редактор — людина, яка перевіряє і виправляє або відповідно оформляє певний текст. Редактор працює у видавництві, редакції, на радіо чи телебаченні.
— Сьогодні на уроці ми будемо редагувати тексти.

1.   Редагування тексту
ЇЖАК
Якось діти гуляли у лісі. Біля старої верби діти побачили старенького їжачка. Петрик обережно вкотив їжачка до своєї торбинки. Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
А коли їжачок підріс, діти відпустили його в ліс.
— Які недоліки помітили у тексті?

Удосконалений текст
ЇЖАК
Якось діти гуляли у лісі. Біля старої верби вони побачили маленького їжачка. Петрик обережно вкотив колючого клубочка до своєї торбинки. Діти принесли їжачка додому і налили йому в миску молока.
А коли він підріс, малеча відпустила його в ліс.

СМАЧНІ ГРУШІ 
Вирішили Дениско та Олег грушами поласувати. А вони високо на дереві висять — не дістати. 
Невдовзі вони ласували смачними медовими грушами. 
Дениско скинув піджак і поліз на грушу. Олег став його підсаджувати. 
Угорі погрозливо гули бджоли. Та хлоп’ята не злякалися. 
— Які недоліки помітили в тексті? (Абзаци не зв’язані між собою, порушена послідовність висловлювання.) 
Удосконалений текст 
СМАЧНІ ГРУШІ 
Вирішили Дениско та Олег грушами поласувати. А вони високо на дереві висять — не дістати. 
Дениско скинув піджак і поліз на грушу. Олег став його підсаджувати. 
Угорі погрозливо гули бджоли. Та хлоп’ята не злякалися. 
Невдовзі вони ласували смачними медовими грушами. 
Фізкультхвилинка 

Самостійне редагування 
— Відредагуйте запропоновані тексти і запишіть удосконалені. 
1)    Кіт побачив на дереві гніздо, у якому пищали пташенята. Кіт поліз на дерево. Прилетів старий дрізд. Він став клювати кота. Кіт злякався і втік. 

2) Під березою Мар’янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно тужливо пищало. 
Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю. 
Діти забрали пташеня. Дома вони перев’язали крильце, посадили його в клітку. 


 Підсумок уроку 
— Чого вас навчив цей урок? 
— Що означає відредагувати текст? 
— Які види недоліків можуть траплятися в текстах? 


Немає коментарів:

Дописати коментар