Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 7 травня 2020 р.

07.05 Природознавство


Тема. Органи дихальної системи.   
-         Без чого людина не змогла б жити?
-         Основною ознакою життя є дихання. Процес дихання відбувається постійно. Яким чином повітря потрапляє в наш організм?
-         Простежимо за своєю грудною кліткою. Чому вона весь час піднімається і опускається?
-         Людина дихає невпинно, навіть уві сні. Повітря потрібне людині без обмежень. Які ж органи людини беруть участь у диханні?
              Практична робота.
              Дослід 1. Давайте проведемо дослід: затримайте дихання. (Можна затримати дихання так:
              закрити носик і ротик рукою.)
-         Скільки секунд ви можете не дихати? (40—50 секунд) А потім ви відчули, що вам конче треба  
             вдихнути повітря. І яке це радісне відчуття, коли ваші груди наповнюються свіжим повітрям!
-         Без повітря людина не може прожити навіть кілька хвилин! Вона постійно вдихає і видихає повітря все своє життя.
-          
 Повідомлення теми та завдань уроку.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про органи дихання. Ви не тільки простежите за рухом повітря у нашому організмі, а й зможете власноруч здійснити подорож по тунелях людського тіла, разом із повітрям.  Отож, поринемо з вами в область фантастики і уявимо, що нас за допомогою фантастичного приладу зменшено. І допоможе нам в нашій подорожі оцей маленький паровозик, який буде зупинятися на станціях. З назвами всіх зупинок ви можете зараз ознайомитися.

Назви станцій
1.       Носоглотка.
2.       Гортань.
3.       Трахея.
4.       Бронхи.
5.       Легені.

-Отож, сідайте зручніше і в путь!


- Вдихнули повітря через ніс і ось ми з вами опинилися на першій станції, яка має назву «Носоглотка».  Ви відчуваєте, що ж відбувається з повітрям?
- Так, проходячи через носоглотку повітря частково очищається від пилу і мікроорганізмів та зігрівається.
- Чому ж потрібно вдихати повітря носом, особливо взимку?
- Наша подорож продовжується і ми зупиняємося біля наступної станції. Яку назву вона має?
- Так, це «Гортань». Вона має вигляд лійки, стінки якої утворені кількома хрящами. Вхід у гортань під час ковтання їжі закривається. Як ви гадаєте, чому це відбувається?
- Це відбувається тому, щоб їжа потрапляла до стравоходу, а не в повітроносні шляхи – до трахеї.
- Рушаємо далі, ось уже й наступна зупинка під назвою «Трахея». Трахея має вигляд трубки. Її передня стінка утворена хрящовими півкільцями. А задня стінка мяка, бо вона прилягає до стравоходу і не заважає проходженню їжі.
- Наш потяг прибуває до кінцевої станції, яка має назву «Бронхи та легені». Тут трахея розгалужується на два бронхи, що входять у праву та ліву легені. У легенях кожен з бронхів розгалужується, ніби дерево. Легені складаються з великої кількості малесеньких пухирців, які пронизані маленькими кровоносними судинами.
 Коли ти робиш вдих, грудна клітка піднімається, легені розширюються, і свіже повітря проникає в пухирці. Тут з повітря в кров, що рухається в судинах, переходить необхідний організму кисень. А легеням кров віддає непотрібний вуглекислий газ. Вуглекислий газ шкідливий для людини. Ось чому важко дихати в приміщенні, у якому тривалий час перебувало багато людей і його не провітрювали.
-         Навіщо організму потрібен кисень?
-         - Ви вже знаєте, що поживні речовини, які перейшли в кров з органів травлення, розносяться нею в усі частини тіла. Тут вони зазнають змін. Коли поживні речовини зазнають змін. Організм дістає необхідну енергію для того, щоб працювали серце, легені, мозок, м’язи та інші органи. Поживні речовини перетворюються тільки тоді, коли разом з ними до органів потрапляє кисень. Отже, наша подорож закінчується і ми з вами разом з вуглекислим газом з легень повернемося додому.
-         Щоб забезпечити органи киснем, треба розвивати легені. Цьому сприяють ігри на свіжому повітрі, ранкова гімнастика, помірна фізична праця, а також фізкультхвилинки, які ми проводимо з вами на уроках. Отже, після довгої подорожі нам з вами треба трішки розімятися.
Фізкультхвилика.
Робота з підручником.
-         Прочитайте статтю в підручнику «Для чого потрібне дихання?».
-         Яких правил потрібно дотримуватися, щоб берегти органи дихання?
-          
Практичне завдання.
-         Покладіть руку на груди і полічить кількість вдихів і видихів за 1 хвилину, коли сидиш, і після 10 присідань.
-         Коли ти дихаєш частіше?
 Гра «Зроби правильний вибір».
-         Давайте пограємо в гру. Я буду називати різні органи людського тіла, як тільки ви почуєте один із органів дихання, то плеснете в долоні.
Носоглотка, серце, стравохід, легені, гортань, шлунок, трахея, нирки, бронхи.
              Підсумок уроку
               - Що ви дізналися нового, не відомого вам досі?
               -  Що вам запам’яталося  найкраще?
               -  Чи варто провітрювати приміщення взимку?
              Домашнє завдання
               Опрацювати статтю «Для чого  потрібне дихання?», розказати рідним, як слід турбуватися про  чистоту    повітря.

07.06 Основи здоров я

Тема Способи релаксації. Практична робота. Створення колажу «Що приносить мені радість» 
Згадайте, що найважливіше за все? Ми про це говорили на минулому уроці. Чого не купиш ні за які гроші? (Здоров'я, добро, любов.)

Розшифруйте прислів’я
Зодоряв'ебериж мзоолуд.
(Здоров'я бережи змолоду.)

- Як ви розумієте це висловлювання?
- Що значить бути здоровим?
 Що треба робити, щоб бути здоровим?
Сьогодні ми поговоримо про релаксацію.

- Чи чули ви коли-небудь таке слово? Що воно означає?
Релаксація — це прийоми, які допомагають нам психічно та фізично відпочити. Отже, на уроці ми будемо знімати стрес і відпочивати.
Хтось постукав тихо в клас,
Так, перерві ще не час, —
Тут підказує Галинка, —
Це, звичайно, фізхвилинка.
Основне призначення фізкультхвилинок, які проводяться під час занять, — підвищити працездатність, зняти втому, дати відпочинок організму.

Практичне виконання вправ
Вправи на зняття психоемоційного напруження, саморегуляцію
Вправа «Прокидайся, третє око»
Учитель. Людина бачить не лише очима. Мудрість, витримка, розум, спокій можуть прокинутись у вашому «третьому» оці. Витягніть вказівний палець, покладіть на лоб між брів над носом. Потріть цю точку, промовляючи: «Прокидайся, третє око».

Вправа «Заряд бадьорості»
Сядьте вільно, великим і вказівним пальцями промасажуйте вуха, примовляючи: «Вушка, вушка чують все!».

Вправа «Дихання»
Учитель. Зберіть пальці руки у жменьку, знайдіть ямку на шиї, покладіть туди руку і скажіть: «Я дихаю, дихаю, дихаю».

Вправа «Скинь втому»
Підніміться, широко розставте ноги, підніміть плечі, відведіть їх назад, опустіть плечі, відведіть їх назад, зігніть ноги в колінах.

Вправа «Візьми себе в руки»
Як тільки хочете когось вдарити, візьміть долонями лікті і сильно притисніть їх до грудей — це поза витриманого чоловіка.

Вправа «Врости у землю»
Учитель. Спробуйте сильно-сильно надавити п’ятками на підлогу, руки стисніть у кулачки, міцно стисніть зуби: ви — могутнє міцне дерево, ніякі вітри тобі не страшні. Це — поза впевненої людини.

Вправи для втомлених очей
Коли очі втомилися, відразу потрібно робити такі вправи:
1. Заплющити очі, а потім розплющити їх. Повторити цю вправу 4—6 разів.
2. Погладжувати повіки протягом 1 хв. пучками пальців.
3. Зробити колові оберти очима вниз. Повторити вправу 10 разів.
4. Витягнути вперед руку. Стежити за нігтем вказівного пальця, повільно наближаючи його до носа, а потім так само, повільно відсуваючи назад. Повторити вправу 5 разів.

Дихальні вправи
Поліпшують поставу, стимулюють рух діафрагми; поліпшують кровообіг, гармонізують діяльність дихальної, нервової і серцево-судинної систем.

1. Глибокий вдих, руки повільно підняти до рівня грудей. Затримати подих, увагу сконцентрувати на середині долонь. Повільно видихнути, руки опустити вздовж тіла.
2. Глибоко вдихнути. Загорнути вуха руками від верхньої точки до мочки. Затримати подих. Видихнути з відкритим сильним звуком «а-а-а».
3. Видихнути, відкрити очі. Видихнути, закриті очі. Продовжувати видихати при світлі, видихати у темряві. Нехай м’язи очей повністю розслабляться. 
Практична робота
- Зараз ми будемо створювати колаж «Що приносить мені радість». Ваше завдання — з білих аркушів паперу виріжте хмаринки, на яких напишіть, що ж приносить вам радість. Зробіть плакат.
Підсумок уроку
- Що вам сподобалось на уроці найбільше?
- З якими новими словами ви познайомилися?
- Яке слово приносить вам радість?
- Як збираєтесь відпочивати на канікулах

 07.06. Образотворче мистецтво

Немає коментарів:

Дописати коментар