Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

пʼятниця, 22 травня 2020 р.

дистанційне навчання 22.05

Літературне читання


 Тема. Оксана Лущевська «Іди, іди, снігу»
                                  Завдання уроку
 Мовленнєва розминка 
1. Робота над скоромовкою
На ґринджолах із гори
Їхав натовп дітвори.
Ой! Мала упала Юля
І тепер на лобі ґуля.
2. Робота над чистомовкою
Ок-ок-ок — тихо падає сніжок.
Ло-ло-ло — все подвір’я замело.
Ля-ля-ля – стала білою земля.
Лі-лі-лі – ось замети чималі.
 — Чи любите ви зимові розваги? Розкажіть про свої враження. Що потрібно для зимових розваг?
2. Читання уривку розповіді.
От і настала зима. На вулиці — холодно, тому Джмелик і Книжечка, зустрівшись, подалися погрітися до дитячої кав’ярні “Рукавичка”. Як гарно морозяного дня випити гарячого чаю! Отак, посьорбуючи запашний напій, наші друзі вели цікаву розмову. Долучимося до неї і ми. Друзі захоплено розглядали на Джмеликовому планшеті фотографії, які надіслала Нотка з Карпат, куди поїхала відпочивати. Ось вона, усміхаючись, визирає з-за пухнастих засніжених лап сосни. А ось мчить на лижах білим схилом.
— Як гарно! У Карпатах уже лежить сніг. Коли ж він і нас порадує?  — глянув у вікно Джмелик.
— Цікаво, — замислилася Книжечка, — чи бувають якісь чарівні слова, щоб сніг закликати? Пригадуєш, коли влітку довго не було дощу і наш квітник майже всох, ми співали: “Іди, іди, дощику, зварю тобі борщику”? І дощик справді починав накрапати! А чи можна й сніг якось принадити? Тільки ж чим саме? Хіба що: “Іди, іди, сніжечку, зварю тобі... гречечки”?
— Макаронів! — засміявся Джмелик. — Я їх дуже полюбляю, тому й снігові запропонував би найперше. А я таки пригадав віршик для закликання снігу. Його авторка — сучасна українська поетеса Оксана Лущевська.
 Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Біографія Оксани Лущевської
Оксана Лущевська народилася 17 лютого 1982р. в місті Тальне Черкаської області. У 2004 році закінчила філологічний факультет Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, за фахом — педагог.
З 2010 до 2012 року навчалася в магістратурі Пенсильванського державного університету (США). Вивчала російську та дитячу літературу, та дитячі студії. З 2012 року вивчає дитячу літературу в докторантурі університету Джорджії. Спеціалізація – «Мова і грамотність»
Друкувалася в періодиці та антологіях, зокрема в антології авторського зарубіжжя «АЗ, два, три… дванадцять — лист у пляшці», «Червоне і чорне: Сто українських поеток ХХ сторіччя» та збірниках для дітей.
Нині живе в м. Афіни, Джорджія (США).
1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями
— Підготуйтеся виразно прочитати вірш: яку інтонацію підказують розділові знаки? Визначте рядки, читання яких вимагає підсилення голосу. Після яких слів слід зробити найдовшу паузу?
Іди, іди, снігу
Щука-риба у Дніпрі
Визира з-за криги.
Щука-риба із Дніпра:
“Іди, іди, снігу”.

Щука-риба у Дніпрі —
Срібний хвіст-хвостище.
Щука-риба визира
Вище, вище, вище.

Щука-риба у Дніпрі
Хлюп-і-хлюп з-під криги:
“Іди, іди, снігу,
іди, іди, снігу!”

2. Словникова робота
       визира  
       щука
       хвостище
       хлюп-і-хлюп
       іди, іди
3. Виразне читання вірша учнями
 Чим цей вірш схожий на народну закличку?
 Які слова в ньому часто повторюються?
 Які слова у вірші допомагають почути шум снігопаду?
4. Дочитування розповіді
І сталося диво! Поки Джмелик читав чудовий вірш, за вікном пролетіла перша несмілива сніжинка. Потім — друга, за нею — третя... А за кілька хвилин на вулиці вже кружляла пухнаста віхола.
5. Гра «Добери риму»
Криги — ... (снігу),
Хвостище — ... (вище).
(Учні самостійно добирають рими.) Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
- Сьогодні на уроці я вчився...
- Я дізнався...
- Найбільше мені сподобалося...
 Домашнє завдання
Придумати свою закличку.

 Математика


Тема. Ділення з остачею. Властивість остачі. Задачі на подвійне зведення до одиниці

 Завдання уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо випадки ділення з остачею.

-         Учні виконують ділення з остачею з коментуванням.
38:4                 41:8                     28:5        33:5

— Розгляньте різноманітні випадки ділення на 4 та зробіть висновок, якою може бути остача.
— Скільки різних остач отримали при діленні на 4?
— Порівняйте найбільшу остачу з дільником. Зробіть висновок.
Висновок. Остача менша від 4.

— Скільки різних остач отримали при діленні на 3? Порівняйте найбільшу остачу з дільником.
Висновок. Остача менша від 3. Остача завжди менша від дільника.
Від цього моменту, виконавши ділення з остачею, учні перевіряють, чи отримана остача є меншою за дільник. Якщо остача більша за дільник, то ділення можна продовжити.
1.     Первинне закріплення
— Поділіть кожне з чисел на 5. Скільки різних остач отримали?
20 : 5 = 4
21 : 5 = 4 (ост. 1)
22 : 5 = 4 (ост. 2)
23 : 5 = 4 (ост. 3)
24 : 5 = 4 (ост. 4)
Висновок. Кількість остач (з нулем) дорівнює дільнику. Отже, при діленні на 5 можуть бути п’ять остач: 0; 1; 2; 3; 4; при діленні на 7 - 0; 2; 3; 4; 5; 6.


1. Продовження роботи за підручником (с. 104)
Завдання 654
— Про що йдеться в задачі? (Про те, що фермер розподілив 48 кг аґрусу по 6 однакових ящиках.)
— Що запитується в задачі? (Скільки потрібно ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу?)
— Скільки всього аґрусу було? (Було 48 кг)
— Яка величина вимірюється в кілограмах? (Маса)
— Скажіть інакше, застосовуючи назву цієї величини: «Всього було 48 кг аґрусу». (Маса всього аґрусу 48 кг.)
— Маса всього аґрусу — це загальна маса. Застосовуючи термін «загальна маса», промовте це речення інакше. (Загальна маса аґрусу 48 кг.)
— Куди розклали аґрус? (Аґрус розклали у ящики.)
— Скільки було ящиків з аґрусом? (6 ящиків) Яку назву має ця величина? (Це кількість ящиків.)
— Які величини ми виділили в задачі? (Загальну масу аґрусу та кількість ящиків.)
— Якщо аґрус розклали у ящики, то можна говорити про аґрус в одному ящику. Аґрус ми вимірюємо в кілограмах, тому можна сказати, що в одному ящику є декілька кілограмів аґрусу. Яка величина вимірюється в кілограмах? (Маса) Як можна назвати кількість кілограмів аґрусу в одному ящику? (Маса одного ящика)
— Які величини ми виділили в задачі? (Загальна маса, кількість ящиків і маса 1 ящика)
— Виконаємо короткий запис.
Загальна маса
Маса 1 ящика (кг)
Кількість ящиків (шт.)
Аґрус — 48 кг Алича — 48 кг
?
На 2 кг менша
6 шт. ?
— Що запитується в задачі? (Скільки потрібно ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу?)
— Яке число ми отримаємо у відповіді: більше чи менше за 6? (Більше, тому що маса 1 ящика аличі менше, ніж маса аґрусу.)
— Що треба знати, щоб відповісти на питання задачі? (Треба знати 2 числових значення — загальну масу аличі (відомо) та скільки було аличі в одному ящику (невідомо).)
— Якою арифметичною дією відповімо? (Дією ділення)
— Чи можемо відповісти на запитання відразу? (Ні, не можемо.) Чому? (Тому що нам невідомо, скільки було аличі в одному ящику.)
— Що треба знати, щоб відповісти на це запитання задачі? (Треба знати, скільки аґрусу в одному ящику.)
— Чи можемо відповісти на питання відразу? (Так. Щоб знайти масу 1 ящика, треба загальну масу (відомо — 48 кг) поділити на кількість ящиків (відомо — 6 ящиків).)
Розв’язання
1) 48 : 6 = 8 (кг) — аґрусу в 1 ящику;
2) 8 - 2 = 6 (кг) — аличі в 1 ящику;
3) 48 : 6 = 8 (ящ.)
Відповідь: потрібно 8 ящиків, щоб розподілити таку саму кількість аличі, якщо в кожний ящик насипати на 2 кг менше аличі, ніж аґрусу.
Завдання 655; 656; 657 (усно)
2. Самостійна робота
 
1)    Розв’язати приклади.

(4 + 1) •1   
4+1•1
30:3                
0•8 + 81            
5 -10-39
(50-10): 10
700 - 500 : 5
100•8-10•8
(6 - 6) • 0
6-6•0
100•8
72 : 9 + 54

2)    Розв’язати задачу.
За 6 кг печива заплатили 24 грн. Скільки заплатять за 9 кг такого самого печива?
3)    Накреслити квадрат, периметр якого дорівнює 8 см.

ПІДСУМОК УРОКУ
— Які остачі можуть вийти при діленні на 3; 4?
— Чи може остача дорівнювати дільнику?

  Природознавство

Тема. Правила здорового способу життя




Немає коментарів:

Дописати коментар