Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 15 квітня 2021 р.

Природознавство  15- 16 квітня

Тема. Грунти України. Охорона грунтів

 - Сьогодні на уроці Ви дізнаєтесь більше про ґрунти, їх види та значення в житті живої природи.

- Що таке ґрунт? (Ґрунт - це верхній родючий шар землі, на і тому ростуть або можуть рости рослини. Ґрунт служить домівкою для багатьох тварин.)

- Який ґрунт найродючіший?

Чорноземні ґрунти — одне з багатств нашої країни. У них найбільша кількість перегною, вони найродючіші. Чорноземний ґрунт рихлий, темний, у ньому багато вологи і повітря. На чорноземних ґрунтах вирощують високі врожаї кращих сортів пшениці, соняшнику, цукрового буряка та інших цінних культур. Чорноземні ґрунти переважають у зоні степів. Під час Великої Вітчизняної війни німці вивозили український чорнозем до Німеччини, оскільки там ґрунт не такий родючий.

Існує безліч видів ґрунтів, але не всі із них придатні до землеробства. Піщані ґрунти добре пропускають воду, швидше прогріваються навесні і промерзають узимку. Вони майже не затримують вологи і корисних речовин і вважаються бідними. Глинисті ґрунти можуть сприяти застою води, довше прогріваються навесні і довше не промерзають з настанням холодів. Разом із тим глинисті ґрунти затримують добрива і корисні речовини, забезпечуючи високу родючість.

А що ми робимо, щоб ґрунт був родючішим? (Перекопуємо, розпушуємо, поливаємо, удобрюємо).

Правильно, все це робить ґрунт на вашому городі плодороднішим і підвищує врожай. За ґрунтом потрібно правильно доглядати.

Він потребує дбайливого ставлення. Якщо ґрунт виснажується, йому слід дати відпочити. Людина до кінця не може відновити ґрунт ані добривами, ані оброблянням. Ґрунт може відновити сама природа причому дуже повільно: за 250-300 років — 1 см, 20 см — за 5-6 тис. років.

Зате зруйнувати ґрунт можна швидко впродовж 1року.

Що руйнує ґрунт? (Відповіді дітей.) Вода, вітер, вирубування лісів, будівництво доріг, будинків, надмірне використання отрутохімікатів і добрив. Якщо вносити отрутохімікати більше норми, вони накопичуються в ґрунті, забруднюють його. У результаті цього гинуть черв’яки, личинки комах, мікроби, без яких ґрунт утрачає родючість.

- Як запобігти руйнуванню ґрунтів? (Відповіді дітей)

- Висаджувати лісові смуги, правильно відкривати ґрунт на схилах, проводити снігозатримання, помірно використовувати добрива й отрутохімікати тощо.

- Люди повинні оберігати повітря і водойми від забруднення, рослини і тварин — від знищення. А чи є небезпека для ґрунту? Чи потрібно його оберігати? (Відповіді дітей).

- Чи може одна людина розв’язати екологічні проблеми ґрунту? (Ні, потрібно потрудитися всім людям)

- Охорона ґрунту — це завдання всього людства. Проблема забруднення ґрунту стосується всіх людей Землі.

Фізкультхвилинка




Цікаво знати!

- Відтоді, як людина зайнялася землеробством, їй доводилося обробляти ґрунт, щоб створити сприятливі умови для рослин, які висівають.

Першими розпушувачами, що збільшували врожай, були, на думку археологів, примітивні мотики — палиці з прилаштованими до них гострими каменями або кістками. За 4 тисячі років до нашої ери для розпушування ґрунту почали використовувати тварин. Знаряддя, до яких вдавалися досі, не перекидали ґрунтовий шар. Тому наступним знаряддям стала соха.

Трохи пізніше з’явилися перші плуги. їх характерною ознакою була можливість перекидання ґрунтового шару. Відомості про використання плуга можна знайти у Стародавньому Китаї і Стародавньому Римі. Але тривале користування плугом призводило до втрати родючості ґрунту.

Сьогодні людина знову згадала про розпушувачі. Звісно, це не соха, а досить складні агрегати, але принцип їх дії залишився незмінним з давніх часів. 

- Вставте пропущені слова.

Найродючіший ґрунт ________________. Від інших ґрунтів він відрізняється тим, що містить багато ________________.

- Продовжіть речення.

До складу ґрунту входять: ____________________________________________.

- З’єднайте стрілочками: яким ґрунтам відповідають подані властивості.

  Глинистий

Багато перегною

Мало повітря

Чорнозем

Добре пропускає воду



Добре зберігає вологу

Піщаний

швидко пропускає воду і погано зберігає її

погано пропускає воду, але довго зберігає її


Гра «Шифрувальник»

- Пригадайте алфавіт — і ви зможете розшифрувати, за допомогою чого удобрюють малородючі ґрунти. (Вчитель роздає картки)

23, 19, 21, 25, 19, 17

20, 7, 21, 7, 4, 18, 19, 8, 17

17, 12, 18, 7, 21, 1, 16, 31, 18, 11, 17, 11

6, 19, 2, 21, 11, 8, 1, 17, 11

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

3

И

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

І

Ї

Й

К

Л

М

Н

О

П

Р

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Гра «Я згоден-незгоден»

- Верхній шар землі, на якому ростуть рослини, називають ґрунтом.

- Родючість головна властивість ґрунту.

- Чим більше у ґрунті перегною, тим він бідніший.

- Ґрунт буде більш родючим, якщо в нього вносити органічні та мінеральні добрива.

- До складу ґрунту входять лише пісок і глина.

 Домашнє завдання.

Скласти пам’ятку про те, як захищати ґрунт від руйнування.


Українська мова

Тема. Практичні вправи за значенням дієслів на – ся у тексті.       Утворення різних форм дієслів на – ся і вживання їх у реченнях

Завдання уроку

1.       Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть, спишіть. Дієслова чоловічого роду  минулого часу підкресліть.

Не говори про все, що вичитати з книг зумів, а говори про те, що, прочитавши, зрозумів. 2) Прислів’я сказав — дорогу показав, приказку сказав — душу розрадив. 3) Не той багато прожив, кому багато років, а той, хто багато зробив. 4) Ще нічого не зробив, а вже відпочити сів. 5) Як їв, то аж упрів, а як працював, то аж задрімав.

2.       Запишіть подані дієслова у формі 2-ї особи однини теперішнього часу  ( що робиш?  

що зробиш?)

                Виконувати, з’ясувати,  нездужати, ознайомити, перемагати, підвищити, поліпшувати, читати.

 Виконувати – виконуєш,  нездужати – нездужаєш…

3.       — Прочитайте, правильно вимовляючи виділені дієслова. Зверніть увагу на їхнє написання. Запам’ятайте його. Підготуйтеся до запису цих слів під диктування дорослого.

1)      Вітер з пожовклим листком грається в котика й мишки: то поженеться біжком, то підкрадеться нишком .  2) Уранці сонечко ясне прокидається, в росяній траві умивається.  3) Ой калинонька червона, чому гнешся, чом до неба голубого не смієшся?

 

4.       Домашнє завдання. Склади і запиши речення за фотоілюстраціями с. 162, уживаючи дієслова на – ся, -сь.


Немає коментарів:

Дописати коментар