Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

четвер, 1 квітня 2021 р.

Дистанційне навчання 01.04

 

ТЕМА: Водойми України

-   Ми продовжуємо вивчати тему « Наша Батьківщина – Україна» і епіграфом нашого уроку є  слова  Василя Симоненка: «Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе»

 

- Діти,  послухайте вислів французького письменника  Антуана де Сент-Екзюпері:

«… у тебе ні смаку, ні  кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою втішаються не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя…Ти найбільше багатство у світі»


-  Подумайте  і скажіть про що він міг так сказати?

-  Так, про воду. Адже вода – це не тільки та безбарвна рідина, що налита в склянку.  Це океан, що вкриває ¾ нашої планети. Це хмари, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні. Сніги, річки та озера, джерела і криниці, болота та льодовики – це також вода. У складі всіх живих організмів переважає вода. І життя є тільки там, де є вода: солона і прісна, прозора і каламутна, рідка, тверда та у вигляді пари, вона в нас і навколо нас.

- Але, звичайно, її найбільше у водоймах.

 


               -  Які водойми ви знаєте?

- Водойми поділяються на природні та штучні.

- Які водойми називаються природними?(Ті водойми, які утворилися самостійно, без втручання людини, є природними.)

- А які водойми ми назвемо штучними? (А ті водойми, які створила сама людина, називають штучними.)

 - Розподіліть водойми на дві групи. 

         


   

Казка

Жив-був великий чародій-головний наглядач всіх володінь на світі. Він був старий і мудрий. Всі чарівники – водних справ майстри беззаперечно йому підкорялися. Наказав чародій вітру, щоб той щоранку доповідав йому про всі новини.

Вітер:  Кажуть, частина води останнього дощу пропала!

Чародій:

- Не може цього бути! Вода ніколи не пропадає! Тут щось не так. Доведеться перевірити. Терміново викличте головного майстра дощових справ!

- А скажи-но, куди поділася від останньої зливи дощова вода?

 

Головний майстер дощових справ:

- Дозвольте, у нас усе записано! Випало дощу стільки-то, випарувалося з землі стільки-то, рослини корінцями висмоктали стільки-то… А останнє ріки винесли в море.

Чародій

- Дощу випало більше. А перевір-но ще краще.

Зблід дощових справ майстер і почав знову гортати книгу. Довго сидів. Послав на розшуки Вітру. Облетів він усе, але загубленої води так і не знайшов.

Чародій

- Куди же поділася загублена вода? Не провалилася же вона крізь землю?! – почухав потилицю чародій.

- Так точно, крізь землю. (почувся тут чийсь хриплий голос. )




- Я підземних справ майстер, я знаю про вашу воду – у мене вона. Протекли дощові краплини глибоко під землю, дістались до глини, а через неї їм уже нізащо не протекти. Зібрались вони потім в підземні струмочки і потекли по підземній глині. І зараз ще блукають. Але скоро  до одного з підземних озер, в кам’яно-вапняній печері. З такої печери і витікає струмочок, що в яру джерельцем вибивається з-під землі. Так що скоро вся ваша загублена вода знову буде мандрувати по землі. (розповідь у супроводі слайдів. )


- Так що таке джерело?  Джерело  - це вихід на поверхню Землі підземної води.

-  Яка джерельна вода?

- В Україні здавна шанували джерела. Народ надавав їм символічного значення: вода вважалася живою, тобто – особливо цілющою. За народними повір’ями «жива» вода давала силу, зцілювала рани і повертала до життя.

У вас на партах стоять склянки з джерельною водою. Посмакуйте нею і хай вона придасть вам сили і здоровя

Знайомство з природними  водоймами.

-          Багато річок є на Землі. У кожної своя назва, своя вдача. Течуть вони повз села і міста, гордо несуть води вдалечінь. А що ж таке річка?

-          Річка  – це постійний потік води, який  тече в заглибленні. Річка має довжину понад 10 км, а коротші –  це струмки.

-          Заглиблення по якому постійно тече річка, називається – руслом.

-          Місце, де починається річка, називається витоком. Річка може витікати з джерела, болота, озера. Вона може брати початок із гірських льодовиків.

-          Місце, де річка впадає в іншу річку, озеро, море або океан  називається гирлом. До речі, показ річки на карті починай з місця витоку в напрямку до гирла.

-          Більшість річок мають притоки тобто інші річки, які впадають у головну. Чим більшою є річка, тим більше у неї є приток.

-          Кожна річка має лівий і правий береги. Щоб їх визначити потрібно стати обличчям у напрямі течії. Праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий.

-          На Україні налічується 70 тисяч річок, з них близько 4 тисяч – завдовжки понад 10 км, 137 річок – завдовжки понад 100 км.

-          Діти, а як вигадаєте, яка найбільша річка на Україні? (Дніпро)

-          Дніпро - найбільша в Україні і третя за величиною в Європі річка.

Дніпро -  бере свій початок далеко за межами України – в Росії.

-           Він має майже 1500 приток.

-           Одна з найбільших повноводних рік в Україні, Дністер, що протікає у семи областях.

-          Дністер--бере початок у Карпатах і впадає в  Чорне море. Довжина ріки – 1 363 км

-          На півдні України впадає у Чорне море  -  Дунай.

-          Ріки України живляться талими сніговими та дощовими водами. Навесні рівень води значно піднімається, і вони затоплюють значні території.

-          Ріки України – це її багатство. З давніх-давен вони використовуються як судноплавні шляхи для перевезення пасажирів і вантажів. На ріках побудовані гідроелектростанції. А також там розвинуте рибне господарство.

 

-          Так скажіть мені, будь ласка, що ж таке річка? З яких частин вона складається? Які річки України ви знаєте?

Українська мова 

Тема. Правопис не з дієсловами.

Сьогодні навчимося:  правопису не з дієсловами

Розвивати: культуру мовлення, пам’ять, увагу

          Робота з вивчення правила

¾   Як пишеться НЕ ​​з дієсловами? Не з дієсловами пишеться окремо

¾    Це маленьке слово називається частка.

¾   А для чого ця частка потрібна українській мові? Послухайте казку:

                                      Сила любові.
     Горду і вперту Частку НЕ полюбило Дієслово. Сумною була ця любов. Дієслово говорило: "Люблю", а вона йому "Не люблю". Воно казало "Вірю", а вона йому: "НЕ вірю".

Частка НЕ ніколи не підходила до Дієслова близько і писалася від нього тільки окремо. Однак Дієслово було постійним у своїх почуттях.
    Ось одного разу НЕ і каже йому: "Я відповім тобі взаємністю, якщо доведеш, що жити без мене не можеш".
    Зітхнуло Дієслово сумно і відправилось поневірятися по словниках, підручниках, книгах, по всьому білому світу.

¾   Сумне Дієслово повернулося до своєї коханої. Вона як завжди, відскочила від нього з криком: "Негідник! Ненавиджу! "І раптом завмерла
від несподіванки,  опинившись в обіймах Дієслова.

¾   Прочитайте ці дієслова (На дошці таблиця з дієсловами-винятками).
Неволити,
нездужати,
непокоїтись,
непритомніти,

недочувати,

     недобачати.

¾   Як ви вважаєте, чому в цих словах частка НЕ ​​пишеться разом з дієсловами?
(Без частки НЕ ці дієслова не вживаються.)

 

Запишіть ці дієслова - винятки, їх треба запам'ятати.

¾   Складіть прислів'я, поясніть їх зміст.
Хто (не) працює                                     (не) сидіти на печі.
Їсти калачі -                                            поспішай справою.
(Не) поспішай мовою,                           той (не) їсть.

Творча робота в групі: "Правила поведінки на уроці".

¾   Зайшло Дієслово і до нас у школу, але  "Правила поведінки на уроці" не знає.

Запишіть правила поведінки в школі


НЕ запізнюватися до школи.
НЕ розмовляти на уроці.
НЕ заважати своєму сусідові по парті.
НЕ малювати на партах.
НЕ смикати дівчаток за кіски.
НЕ жувати на уроці.
- Діти, що ж знову побачило Дієслово?
- Частка НЕ ​​з дієсловами пишеться окремо.

 Підсумок уроку

¾    Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

¾    Яке правило запам’ятали?

 




 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар