Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 10 березня 2021 р.

 10.03 Читання

Тема. Іван Андрусяк "Як подружитися з Чакалкою"

-  Ми сьогодні як справжні літературознавці будемо досліджувати літературний матеріал, розкривати деякі таємниці.  Дізнаємося  багато цікавого про сучасну літературу,  сучасного письменника, який пише  захоплюючі твори для дітей.

 Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

1.Розповідь про письменника

Іва́н Миха́йлович Андруся́к (*28 грудня 1968, с. Вербовець Косівського району Івано-Франківської області) — поет, дитячий письменник, прозаїк, літературний критик, перекладач.

Іван Андрусяк – один із найулюбленіших поетів сучасних українських дітей. Кумедні, розбишацькі сюжети, яскраві образи й «добрі капості» у нього неодмінно поєднуються з досконалою поетичною технікою, тонким чуттям мови і ефектною звуковою грою. Це вірші, які не вчаться напам’ять, а легко й хвацько запам’ятовуються самі – й у поєднанні з креативними ілюстраціями юної художниці Лілії Курцеби запрошують маленького читача до веселої гри. 
Збірка «Лякація» удостоєна у 2016 році Корнійчуковської премії, а низка віршів із неї включена до нової шкільної програми для вивчення в третьому  і четвертому класі.

З 2005 року Іван Андрусяк звертається до дитячої літератури — в часописах, альманахах і антологіях друкуються вірші, які згодом увійшли до книжки «М'яке і пухнасте» (2010); а 2007 року виходить друком повість-казка для дошкільнят і молодших школярів «Стефа і її Чакалка». У ній автор використовує фольклорний образ Ча́калки — казкової істоти, якою на Слобожанщині й Полтавщині в давнину батьки лякали своїх неслухняних дітей: мовляв, та прийде вночі, забере таку дитину в мішок і понесе в темний ліс. Саме так і стається з героями повісті, які втрапляють у казкову «школу чакалок і бабаїв», де їм дозволено робити все, що заманеться. Письменник описує ці сцени з гумором, проте головну увагу концентрує на дитячій психології, наголошуючи на тому, що добро й любов перемагають неодмінно, й завдяки їм дитина може навіть «перевиховати» казкове страшидло.

2. Перегляд відео «Зустріч з письменником» 

3. Виразне читання п єси  "Як подружитися з Чакалкою"


- Про що ви сьогодні дізналися на уроці?

 Домашнє завдання читати в особах , скласти по 3 запитання до твору

Українська  мова

Тема. Мовна тема. Числівник. Займенник

1. Числівники — це слова, що означають: 

    а) назву предмета;                                

 б) ознаку предмета;                                                                                                                                    в) кількість предметів, їх порядок при лічбі.

2. Числівники відповідають на питання:

а) хто? що? ;     б) скільки? який? котрий? ;               в) коли? як? де?

3. Запиши числівники :11, 16, 700,  29, 50 

    4. Напиши, як особові займенники поділяються на особи: 

   1особа____________  2особа_____________ 3 особа__________________________

5. Запиши  вирази  словами  70 +15 =   , 600 - 100=  

    6. Запиши вірш. Підкресли  особові  займенники. Визнач  їх особу і відмінок.

Нам гарно й весело рости, ми дружим — я  і  ти.

І скрізь, по нашій всій землі, у  нас живуть  брати.

7. Зміни числівники за зразком: Три – третій 

1______________________________             7 _____________________________ 

8. Провідміняй займенники ти, вона. 

9. Заміни займенники 1 особи на 3особу множини:       ( Я) навчаюсь у 4 класі.    У (мене) 28 учнів.  (Ми) всі товаришуємо.  ( Нами) пишаються батьки.  

Математика 

Тема. Поняття "дріб". Чисельник і знаменник дробу. Читання  та запис дробу. Порівняння дробів

   Ділити і множити віднімати, додавати багатозначні числа ви вмієте. Але як же поділити менше число на більше?

 Тому ми можемо перейти до вивчення нової теми, яка називається…ДРОБИ.

Ми пригадаємо все про дроби, навчимось їх читати, записувати, порівнювати.    

Вивчення нового матеріалу.

 -Як на вашу думку, що таке дріб? Пригадайте в 3 класі ми вивчали. (відповіді дітей).

Проблемне питання. То як ми можемо 1:2

Завдання: Діти, в мене в руках є яблуко . Його  потрібно поділити порівну між двома друзями. Як це зробити?(розрізую на двоє). (Записую на дошці 1:2 ) Скільки вийшло ? (дві половини, показую 1 половину, другу половину. Продовжую писати 1:2=половина   1

                                          Половина  2

Якщо ціле яблуко поділити на дві рівні частини і взяти одну таку частину, то вона називається половина. То як ми маємо записати ці рівні частини? Так, для цього існують дробові числа.

 Половина від цілого називається одна друга частина (записується ).

А як розділити між 3? (відповіді учнів)

1:3= третина      1

         Третина     3


При поділі цілого на три рівні частини одна частина називається одна третя, або третина (записується ).

Поділ яблука на 4.

- Давайте повернемося до нашого прикладу 1:4. Чи зможемо розділити яблуко на чотири частини? (відповіді дітей). Давайте розріжемо на 4. Показую 1 частинку. Це взяли 1 з чотирьох. Як скажемо ¼. Кожну з чотирьох рівних частин цілого називають однією четвертою, або четвертиною (чвертю) (записується ). , ,  – це дроби, які називають частини.

Давайте проведемо експеримент (використовую набір “Долі і дроби”)

Подивіться на дошку, на 1/2, якщо прикласти половинки одна до одної то дістанемо цілий круг.

 Числа виду 1/2, 2/3, 3/4, 5/6 - називають дробовими числами. Частина числа називається дробом.

 Отже, частини записуються парою цифр. Кажуть цифра над рискою – чисельник,  та цифра під рискою ( знаменник). 

У записі дробу чисельник і знаменник розділені рискою, яку називають дробовою. Риска – це те ж знак ділення. В математиці арифметична дія ділення має два знаки – “:”, “—“.

У житті часто користуються словом половина, або пів. Ми купуємо в магазині півхлібини, або ½ (вчитель показує) щоб він не засихав. У житті ми часто говоримо пів кілограма, ½ кг, півлітра – це половина одного літра (демонструю 1л і 0,5 л банку з водою, що переливаю в літрову банку), півтони (½ тони).

В природі, також зустрічаються дроби. Це ми бачимо на прикладі апельсина чи мандарина. Природа подробила ці фрукти на частини, на дольки.

 Ідея використання таких чисел, в яких цифри позначають одразу два різні поняття – розмір і кількість, визрівала довгий час. Першими до цієї ідеї прийшли індуси. (Індуси-загальна назва корінного населення Індії та Пакистану)





Розпізнавання частин на малюнках 

Запишіть дробом, яку частину зафарбовано.  Та з’єднайте лінією дріб з частиною


Порівняння частин за малюнками




Отже з двох дробів з однаковими знаменниками більший той , в якого більший чисельник








Немає коментарів:

Дописати коментар