Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

неділя, 30 грудня 2018 р.

Мої права та обов’язки (виховна година)


       Моральні норми і правила в суспільстві людей існували з давніх-давен. Первісні люди розповсюджували дії мораль­них норм тільки на представників свого роду чи племені. Чужі вважалися небезпечними. По відношенню до них ніякі моральні норми не діяли.
      Йшов час, і звичаї, а з ними й моральні правила зміню­валися. Утверджувалася думка про спільність усіх людей, про їх єдність.
       Певні норми моралі у всі часи визнавалися загально­людськими, тобто притаманними будь-якому суспільству, будь-якій культурі, незалежно від рівня її розвитку. Основу загальнолюдської моральності складає «золоте правило» - «Думай про іншого».
       Нарівні з моральними уявленнями, спільними для бага­тьох народів, існує велика кількість правил пристойності, які стосуються манери одягатися, поводити себе за столом, спілкуватися з людьми, молодшими чи старшими за віком і становищем.
      Деякі правила пристойності можна розглядати як необхі­дну складову моралі, скажімо, шанобливе ставлення до ста­рших.
Про золоте правило моральності
     Марта прибирала в кімнаті, мугикаючи пісеньку. її ува­жно слухав папуга, нахиляючи голову то в один бік, то в інший. Кіт Мартин вмостився на підвіконні:дуже вже не лю­бив він зустрічі із пилососом.
      Але голосний дзвінок у двері змусив Марту і навіть кота покинути кімнату і йти відчиняти. За дверима стояла Оленка.
    - Вибач, Мартусю, я ключа забула...
    - Заходь, заходь, я вже майже закінчила. Чого це ти не в настрої? - запитала Марта.- Знову з Павликом щось не поділила?
     -  Навіть не знаю... – Оленка, не роздягаючись, пішла на кухню, налила в склянку води і повернулась в кімнату.
    - Марто, скажи, хіба ми такі погані?
   - Хто „ми”?  - здивувалася Марта.
   - Ну, ми – наше покоління.
   - З чого це ти взяла? Можна детальніше? – Марта сіла в крісло, а це означало запрошення до розмови.
   - Знаєш, ми з однокласниками слухали новий диск у Павлика вдома... Ну так, гучно, сама розумієш... А сусідка знизу поскаржилася на нас Павликовій мамі і  сказала, що в нашого покоління немає моралі.
   - Зрозуміло, адже вона мала право розсердитися на вас за гучну музику, - сказала Марта . – А  що    стосується моралі, то тут не можу погодитися. Завжди, у які б жорстокі часи не жили, хороше і погане
   - Ага, мені прабабуся розповідала, як під час війни у їхньому селі переховували пораненого солдата.
   - От бачиш, людяність завжди була основою стосунків. Стосовно інших морально розвинена людина керується вічним правилом. Воно було відоме ще первісним народам, про нього писали в працях давньогрецьких мудреців, в давніх книгах сходу.
    - Ого! – здивувалася Оленка. – Що ж це за правило?
   - Стався до іншого так, як хочеш, щоб інші ставилися до тебе. Його ще називають „золотим правилом моральності”.
    - Це ж треба! Скільки всіляких правил – орфографічні, математичні і ще золоте, - сплеснула в долоні дівчинка. – Золоте – це значить „чарівне”.
   - Звичайно, адже моральні якості людини цінуються понад усе, - посміхнулася Марта. – Людина, позбавлена почуття любові до інших і сорому за власні негідні вчинки, милосердя і доброти не приносять користі й радості нікому, навіть самій собі.
   - Ох, як важко бути моральною людиною!- зітхнула Оленка.
  - Але ж ти маєш власних помічників; внутрішніх охо­ронців!- обняла сестричку Марта.
   - Хто ж ці охоронці?
   - Почуття сорому, честі і гідності, докори сумління, - сказала Марта і додала: - Хочеш, щоб люди цікавилися твої­ми справами, хочеш користуватися чиєюсь допомогою чи порадою, стався до чужих справ так серйозно, як і до своїх, не перетворюйся на радіостанцію, яка працює лише на «пе­редачу» і ніколи на «прийом». Це слід назавжди запам'ята­ти.

Із Конвенції ООН про права та обов'язки дитини
- Дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-рІчного віку.
- Кожна дитина має право вільно висловлювати свої пог­ляди.
- Кожна дитина має право вільно висловлювати свої ду­мки, одержувати та передавати інформацію на свій вибір.
- Кожна дитина має право на захист від втручання в осо­бисте та сімейне життя.
- Кожна дитина має право на доступ до інформації.
- Дитина має право на захист від усіх форм фізичного та психологічного насильства.
- Дитина, яка тимчасово або постійно позбавлена сімей­ного оточення, має право на особистий захист та допомогу, що надається державою.
- Кожна дитина має право на піклування.
- Кожна дитина має право на освіту.
- Кожна дитина має право на відпочинок і дозвілля.

Немає коментарів:

Дописати коментар