Розвиток мовлення, пам׳яті та
уваги вважаються одним з найважливіших інтелектуальних здібностей людини, адже
вони беруть участь не тільки в запам׳ятовування інформації, а й у сприйнятті, аналізі та інших розумових
процесах. Навички логічного аналізу, розвинена пам׳ять. Здатність правильно міркувати. Знаходити нестандартне рішення – ось що
виділяє по – справжньому обдарованих, талановитих дітей.
Ігри
– хвилинки для розвитку зв׳язного
мовлення та словникового запасу
1. Запропонуйте
дитині назвати по 3 частини різних предметів.
При цьому , якщо діти маленькі все можна
супроводжувати серією малюнків. Дитина може знати частини, а як вони
називаються – ні. Так ми розвиваємо словниковий запас.
1. До кожного слова – дії, підібрати 5 назв предметів.
Наприклад: « Можна прати…..», « Можна вимірювати….»,
« Можна смажити…», «
Можна малювати…», « Можна дарувати….»
2. Учням
потрібно за вами 5 разів за вами повторити початок речення, постійно додаючи
нове слово.
Наприклад:« Кожен знає ,що смачним буває черешня»
« Кожен знає,
що смачним буває черешня, морозиво.»
« Кожен знає,
що смачним буває черешня, морозиво, цукерка»
« Кожен знає,
що смачним буває черешня, морозиво, цукерка, ..
« Кожен знає, що корисним буває ….,….»
« Кожен знає, що теплим буває…., ….,
….,»
« Кожен знає, що сильним буває…, …, ….»
« Кожен знає, що білим буває …, …,…,…»
3. Запропонуйте
учням назвати влучне за змістом слово.
Наприклад: Береза - листки, ялинка – голки
Слухати – вуха, бачити
- очі.
Середа – день тижня, березень - …..
З борошна – млинці, з сиру - ….
З ікри – мальки, з яєць - …
З руди – метал, з дерева - ….. .
Пам׳ять – одна з найважливіших функцій людського мозку. Без неї неможливо усвідомлювати себе, набувати досвід, вчитися та розвиватися. Тому пам׳ять є чи не найважливішим нашим інструментом, який потрібно розвивати і покращувати. Для цього є багато методів і вправ.
Вправи на розвиток пам׳яті
1.
Назвіть обо покажіть на картинках учням 10 слів.
Наприклад
:жирафа, апельсин, сукня, заєць, яблуко, полуниця, білка, спідниця, капелюх, ведмідь.

Запропонуйте дітям спочатку згадати тварин,
які були перелічені,
потім фрукти, одяг. Так мозок дитини буде
згадувати їх по групах виключаючи інші
слова.
1.
Повільно прочитайте дитині слова. Наприклад: сік, індик, камінь. Нехай
дитина запам׳ятає їх,
а потім на аркуші паперу напише перші букви кожного слова. У неї вийде - сік. Чим довше слово тим цікавіше.
2.
Зараз пограємо в гру. Вчитель
говорить: « Я поклала в валізу книгу», учні продовжують « Я поклав у валізу
книгу, капелюх» , продовжуємо « Я поклав
у валізу книгу, капелюх, сік..» і т.д
Можна валізу замінити словом кошик і будемо
додавати овочі чи фрукти.
3.
Запишіть на аркуші патеру рядок цифр.
Наприклад: 3 1 6 4 7 попросіть дитину
повторити і запам׳ятати їх. Запропонуйте дитині відповісти на таке питання.
-яка цифра
знаходиться праворуч від цифри3?
- які цифри
складають у сумі число 4?
- яка цифра
розташована між 1 і 4?
- яке число
отримаємо, якщо додамо перші дві цифри?
Замість
цифр можна використовувати і букви, і геометричні фірури, і навіть картки з малюнками.
Немає коментарів:
Дописати коментар