Вчитель початкових класів

Вчитель початкових класів
Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя Що може буть дорожче, ніж дитя, Якого любиш ти до забуття? Але піднять його на власні ноги - для цього треба все життя

середа, 1 січня 2025 р.

Розвиток мовлення, пам׳яті та уваги

 

Розвиток мовлення,  пам׳яті та уваги вважаються одним з найважливіших інтелектуальних здібностей людини, адже вони беруть участь не тільки в запам׳ятовування інформації, а й у сприйнятті, аналізі та інших розумових процесах. Навички логічного аналізу, розвинена пам׳ять. Здатність правильно міркувати. Знаходити нестандартне рішення – ось що виділяє по – справжньому обдарованих, талановитих дітей.

Ігри – хвилинки для розвитку зв׳язного мовлення та словникового запасу

1.    Запропонуйте дитині назвати по 3 частини різних предметів.

Наприклад:      « Я знаю три частини одягу….»
 « Я знаю три частини будинку….»
«Я знаю три частини велосипеду….»
         « Я знаю три частини книги…»

                                      
 

                                                                   

 При цьому , якщо діти маленькі все можна супроводжувати серією малюнків. Дитина може знати частини, а як вони називаються – ні. Так ми розвиваємо словниковий запас.

1.     До кожного слова – дії, підібрати 5 назв предметів.

Наприклад:  « Можна прати…..», « Можна вимірювати….»,

« Можна смажити…», « Можна малювати…», « Можна дарувати….»

2.    Учням потрібно за вами 5 разів за вами повторити початок речення, постійно додаючи нове слово.

Наприклад:« Кожен знає ,що смачним буває черешня»

                  « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво.»

                  « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка»

                 « Кожен знає, що смачним буває черешня, морозиво, цукерка, ..

                 « Кожен знає, що корисним буває ….,….»

                 « Кожен знає, що теплим буває…., ….,   ….,»

                 « Кожен знає, що сильним буває…, …, ….»

                 « Кожен знає, що білим буває …, …,…,…»

3.    Запропонуйте учням назвати влучне за змістом слово.

Наприклад: Береза  - листки, ялинка – голки

          Слухати – вуха, бачити  - очі.

          Середа – день тижня, березень - …..

          З борошна – млинці, з сиру - ….

          З ікри – мальки, з яєць - …

          З руди – метал, з дерева - …..  .

Пам׳ять – одна з найважливіших функцій людського мозку. Без неї неможливо усвідомлювати себе, набувати досвід, вчитися та розвиватися. Тому пам׳ять є чи не найважливішим нашим інструментом, який потрібно розвивати і покращувати. Для цього є багато методів і вправ.

 

Вправи на розвиток пам׳яті

1.    Назвіть  обо покажіть на картинках учням 10 слів.


Наприклад :жирафа, апельсин, сукня, заєць, яблуко,  полуниця, білка, спідниця, капелюх, ведмідь.

  


  


        







Запропонуйте дітям спочатку згадати тварин, які були перелічені,

потім фрукти, одяг. Так мозок дитини буде згадувати їх по групах  виключаючи інші слова.

1.    Повільно прочитайте дитині слова. Наприклад: сік, індик, камінь. Нехай дитина запам׳ятає їх, а потім на аркуші паперу напише перші букви кожного слова. У неї вийде  - сік. Чим довше слово тим цікавіше.

2.     Зараз пограємо в гру. Вчитель говорить: « Я поклала в валізу книгу», учні продовжують « Я поклав у валізу книгу, капелюх» ,  продовжуємо « Я поклав у валізу книгу, капелюх, сік..» і т.д

Можна валізу замінити словом кошик і будемо додавати овочі чи фрукти.

3.    Запишіть на аркуші патеру рядок цифр.

Наприклад:   3 1 6 4 7  попросіть дитину повторити і запам׳ятати їх. Запропонуйте дитині відповісти на таке питання.

  -яка цифра знаходиться праворуч від цифри3?

 - які цифри складають у сумі число 4?

 - яка цифра розташована між 1 і 4?

 - яке число отримаємо, якщо додамо перші дві цифри?

Замість цифр можна використовувати і букви, і геометричні фірури, і             навіть картки з малюнками.


 

 

 


 

 

  

  

   




 

 



 








Немає коментарів:

Дописати коментар