09.03 Читання
Тема. Контрольна робота: читання мовчки (письмово)
Прочитай
текст.
КАЛИНА ЦВІТЕ ПІЗНО
Жила собі дівчинка Марійка. На цю осінь вже в
третій клас перейшла. Після уроків біжить вона на город, а потім у сад. Тут
Марійка нарве травички для кроликів, опалі яблука позбирає, вичистить гарбузи,
а їхнє насіння покладе сушитися на підвіконня.
Якось покликала її сусідка бабуся Марина.
— Чуєш, онучко! Я на своїй калині вже кетяги
обламала. Час і тобі пообламувати, бо
незабаром дощі почнуться!
Пообламувала дівчинка кетяги калини і взялася
пучечки в’язати. Коли це заходить у двір тітка Ольга. Марійка хутенько принесла
стільця:
— Сідайте, тьотю!
— Та ніколи мені. Їду в місто до дочки. Вона
просить, щоб на цілу зиму зоставалася.
Щось я хворію часто. Ось вам пиріжків
принесла. Бувай здорова!
Провела Марійка гостю та й сіла
пиріжки їсти. Як же смачно! І враз дівчинці зробилося соромно-соромно. Згадала,
що тьотя Оля все покашлювала, а вона, Марійка, не дала їй ані жменьки калини.
Калина від застуди чи не найкращі ліки.
Швидко проминула зима. Ось і весна прийшла з
теплими дощами. Облетіли з вишень білі пелюстки, перецвіли яблуні. Лише калина і досі чорніє.
Жодного листочка на всьому кущі. А коли ж вона цвістиме?
Бабуся й каже:
— Бачиш, онучко, недарма калина завжди цвіте пізно.
Наче прислухається, вагається. Всі дерева й трави дуже чутливі до зла і добра,
до людського слова. А калина — особливо! Тобі видніше, за що вона могла на тебе
нагніватись. Щось, мабуть, сталося, що цього року цвісти не хоче.
— Я починаю здогадуватись... От якби тітка Ольга
додому вернулася! Я для неї три пучки ягід приберегла. А минулої осені, коли
вона заходила до нас, якось не здогадалася з нею поділитися, — виправдовується
дівчинка.
— Бачили Ольгу в місті, навесні вона знову
розхворілася. Ти її не дочекаєшся. А коли надумаєш сама їхати до неї, то у мене
адреса є — ось, візьми.
Ходила Марійка замислена цілий день, а тоді
надумала разом з мамою поїхати до Києва, щоб знайти там тьотю Олю.
— Я перед нею так завинила! — каже дівчинка мамі. —
І перед калиною винна теж, то через мене вона сохне.
За якийсь тиждень приїхали мати з донькою до міста,
пішли до тітки Ольги. Зраділа вона гостям, привітала, посадила у вітальні й
стала розпитувати, які в селі новини. Марійка мерщій і каже:
— Та все добре, все як було, тільки моя калина
після зими чомусь не оживає. Пам’ятаєте, я вам не вділила ягід восени? То ось
привезла. Візьміть, будь ласка!
Тітка Ольга усміхнулася:
— Та що ти! Такі дрібниці! Та й мені незручно було
просити... Все гаразд, не мучся тим. Сідаймо чай пити!
Наступного дня увечері йшли Марійка з мамою рідною
вулицею. Коли вже до хати підходили, прислухалися — а в їхньому садку соловейко
щебече. Забігла дівчинка у двір, глянула
— калина за одну нічку і зазеленіла, і рясним цвітом вкрилася.
І відтоді Марійчина калина цвіте щороку. Знає вже
дівчинка, як її доглядати. Половину ягід вона людям роздає. А як дізнається, що
хтось занедужав, то й останніми поділиться.
За Тетяною Майданович
Виконай завдання.
1. Встанови відповідність
(2б.)
Легенда невеликий за розміром розповідний художній
твір про одну чи кілька подій у житті людей, тварин.
Вірш народний або
літературний твір про вигадані,
часто фантастичні події.
Оповідання поетичний твір,
поділений на рядки, які
римуються.
2. Установи
відповідність між персонажами твору і їхніми висловлюваннями. (2б.)
А |
|
Б |
|
В |
|
А Марійка
Б бабуся Марина
В тітка Ольга
1.
“ Бачиш, недарма калина завжди
цвіте пізно ”
2.
“ Ось вам пиріжків із яблуками та
сливами принесла ”
3.
“…тільки моя калина після зими
чомусь не оживає ”
3. Яке
прислів’я найточніше виражає основну думку твору? (1б.)
А Справжнє добро
завжди просте
Б Добро не помре,
а зло зникне
В Коли люди до
тебе добрі, будь до них ще ліпший
4. Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
(2б.)
Марійці зробилося соромно.
Марійка — господиня на городі й в саду.
Марійка і мама приїхали до тітки Олі.
Калина навесні не розцвіла.
Тітка Ольга зайшла у двір
до Марійки.
Калина зазеленіла, рясним цвітом вкрилася.
5.
Продовж речення. Калина
навесні не зацвіла вчасно, бо Марійка… (2б.)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Запропонуй власний заголовок твору. Обґрунтуй
свій вибір. (3б.)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Математика
Тема. Арифметичні дії з іменованими числами
Дев я те березня
Онлайн робота
Каліграфічна
хвилинка
Найдовша
річка в світі Ніл розташована в Африці. Її протяжність 6670 кілометрів. Друга
за довжиною у світі – Амазонка. Її довжина 6451км.
*
Запишіть каліграфічно числа, що вказують на довжину річок Ніл та Амазонка.
*Записані числа розкладіть на розрядні доданки.
2. Завдання 836 усно, роздивитись як переводимо,
множимо іменовані числа і визначаємо години, хвилини
3. Завдання 837
Зразок 1 год =60
хв
3 год 14 хв * 2= (60 хв* 3год + 14 хв) * 2 = 194хв * 2 =
388 хв = 388 : 60 = 6 год 28 хв
4. Задача 836
На фабрику з
пошиття одягу привезли однакову кількість
метрів вовняної
та підкладкової тканини. Ціна 1 м вовняної тканини 90 грн, а підкладкової — 20 грн. За вовняну тканину заплатили 5400грн. Скільки коштує підкладкова тканина?
1. Скільки
метрів купили і привезли вовняної тканини?
2. Скільки коштує підкладкова тканина?
5. Завдання 834 (1 грн = 100к)
Зразок 18 грн 45к : 3 = (100 *18грн + 45 к) : 3 = 1845 к : 3 = 615 к = 6грн 15 к
6. Домашнє завдання № 845
Українська мова
Тема. Удосконалення текстів, шляхом використання займенників замість лексичних повторів
Дев яте березня
Онлайн робота
Сьогодні ми закріпимо знання про займенники,
навчимося удосконалювати
тексти, шляхом використання займенників замість лексичних повторів .
1. Каліграфічна хвилинка.
Леся Українка Тарас Шевченко Іван Франко
Хто такий Тарас Шевченко?
- Що ви про нього знаєте?
Чому ми про них згадали? Як ви думаєте?
2. - Розподіліть
займенники на три групи за особами та запишіть їх: вони,
я, ти, він, ми, воно, ви, вона.
1-ша
особа –
2-га особа –
3-тя
особа -
3. Самостійна робота
—
Запишіть речення.
Мова йшла про... (я, ти, він).
Ми потоваришували з... (ти,
він).
На уроці вчителька спитала...
(я, ти, вона).
— Поставте питання до
займенників. Визначте їх особу. (Усно)
4. Гра «Редактори»
— Прослухайте
текст. Зверніть увагу на надмірне невмотивоване вживання особового займенника
він. Уставте замість нього іменники Шевченко,Тарас, хлопець.
У ранньому дитинстві в нього виявився хист до
малювання. Крейдою чи вуглинкою розмальовував стіни, лави, стіл, навіть долівку. Мріючи стати художником, він навчався у трьох церковних малярів,
але вони не виявили в нього здібностей. Вечорами, деколи й ночами, виконавши
всю загадану роботу, він нишком брав
книжки з панської бібліотеки і перечитував, поринаючи у невідомі світи і
забуваючи про своє гірке життя. Незабаром він
і сам почав складати вірші. Переливати свої думки у слова було неабиякою втіхою
для нього. (З підручника)
Нишком — 1. Тихо,
причаївшись, мовчки.
2.Крадькома,
потай, щоб інші не бачили, не знали.
5. Домашнє завдання.
Придумати і
записати казку про особові займенники.
Немає коментарів:
Дописати коментар